Jump to content

Volvo bromsok modifiering


loop

Recommended Posts

Nu har jag sökt i en halvtimma utan att hitta det. Vet att det står någonstans.

Om man skall använda volvobromsok så kan man modifiera dessa så att man bara behöver ha ett rör/slang fram till dem. Hur gör man?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Enligt säker källa som finnes på detta forum (fniss :prop: ) kan det vara svårt att få tag på o-ringar i dessa ok, speciellt utförande med extra svulst på. Kolla att du har tjing på dylika INNAN du river oke:en !!

Link to comment
Share on other sites

Enligt säker källa som finnes på detta forum (fniss  :prop: ) kan det vara svårt att få tag på o-ringar i dessa ok, speciellt utförande med extra svulst på. Kolla att du har tjing på dylika INNAN du river oke:en !!

:whistling:

SAXAT FRÅN:

SEVEN HMB

Bromsoken fram köpte jag nyrenoverade på swapmeet i Vallåkra 2002. Jag bestämmde mej för att borra igenom cylinderväggarna i oken för att slippa dra 2 bromsslangar ut till varje ok fram. Därför delade jag halvorna med de 4 bult som håller ihop dom.......Är det någon som tror jag tappade hakan när jag delade halvorna och upptäckte att de som renoverat oken inte hade brytt sej om att lägga i o-ringarna i sina försänkningar. De hade helt enkelt bara skitit i dom.......där var nämligen tomt..... Jag vet att det är ett litet helvete att hitta dom i och med att de inte ingår i renoveringssatsen. desutom är det en speciell utformning med en flat och en sida med en liten extra kant på. Men inte fan skiter man helt sonika i att lägga dit nåt, man kan väl iallafall lägga tillbaka de gamla om man ens klarar det beroende på vad man nu har för sorts samvete.

Själv anser jag att det är jävligt oansvarigt att sälja ett par ok som inte är kompletta och sedan bara "låtsas som det regnar".

Hittar jag dej igen på vallåkra eller på något annat swapmeet du som sålde dessa ok, då så ska jag framföra den åsikten mycket mycket tydligt till dej personligen !! Ta det som ett löfte !

:icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...