loop Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Nu har jag sökt i en halvtimma utan att hitta det. Vet att det står någonstans. Om man skall använda volvobromsok så kan man modifiera dessa så att man bara behöver ha ett rör/slang fram till dem. Hur gör man? Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrlynx Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Det borde gå att dela oket och skapa en förbindelse mellan alla kolvarna och sedan plugga den ena bromsrörsanslutningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Enligt säker källa som finnes på detta forum (fniss :prop: ) kan det vara svårt att få tag på o-ringar i dessa ok, speciellt utförande med extra svulst på. Kolla att du har tjing på dylika INNAN du river oke:en !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Det går som sagt att borra en kanal mellan kolvarna men jag tycker att det är enklare att sätta ett T-kors på spindeln, och korta snuttar bromsrör till okets ingångar. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Enligt säker källa som finnes på detta forum (fniss :prop: ) kan det vara svårt att få tag på o-ringar i dessa ok, speciellt utförande med extra svulst på. Kolla att du har tjing på dylika INNAN du river oke:en !! :whistling: SAXAT FRÅN: SEVEN HMB Bromsoken fram köpte jag nyrenoverade på swapmeet i Vallåkra 2002. Jag bestämmde mej för att borra igenom cylinderväggarna i oken för att slippa dra 2 bromsslangar ut till varje ok fram. Därför delade jag halvorna med de 4 bult som håller ihop dom.......Är det någon som tror jag tappade hakan när jag delade halvorna och upptäckte att de som renoverat oken inte hade brytt sej om att lägga i o-ringarna i sina försänkningar. De hade helt enkelt bara skitit i dom.......där var nämligen tomt..... Jag vet att det är ett litet helvete att hitta dom i och med att de inte ingår i renoveringssatsen. desutom är det en speciell utformning med en flat och en sida med en liten extra kant på. Men inte fan skiter man helt sonika i att lägga dit nåt, man kan väl iallafall lägga tillbaka de gamla om man ens klarar det beroende på vad man nu har för sorts samvete. Själv anser jag att det är jävligt oansvarigt att sälja ett par ok som inte är kompletta och sedan bara "låtsas som det regnar". Hittar jag dej igen på vallåkra eller på något annat swapmeet du som sålde dessa ok, då så ska jag framföra den åsikten mycket mycket tydligt till dej personligen !! Ta det som ett löfte ! :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiddeTheRocker Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 (edited) Varför inte skaffa ok från en 740 med ABS?? Dessa har bara 1 slanganslutning. Detta gäller även 240 med ABS vill jag minnas, dock rätt så svåra att få tag på men 740 ok finns ju högvis på skroten :thumbup: Edited April 10, 2005 by FiddeTheRocker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.