sorin Posted Wednesday at 01:53 PM Posted Wednesday at 01:53 PM Har vi någon på forumet som har erfarenhet av Fiat 1,4 T-Jet Turbo motorerna 2007 framåt ? Enligt AI så sitter samma motor i både Fiat Abarth och Alfa med effekt mellan 120 och 180 hk , det som skiljer sig är turbo , spridare och mjukvara . Jag och AI är inte riktig vänner just nu då jag har fått en del info som inte stämmer . Pros and cons ? // Sorin Quote
Tomas m Posted Wednesday at 08:42 PM Posted Wednesday at 08:42 PM Nyare har multiair dom har variabel lyfthöjd/duration på ventilerna. Vad ska du bygga? om jag fattat rätt så kan du ta en Punto/Bravo/Tipo motor och sätta i en Panda/500 då alla bygger på FIRE motorn. Quote
sorin Posted Thursday at 07:29 AM Author Posted Thursday at 07:29 AM Hej @Tomas m Ja det finns T-Jet och Multiair. Enligt de info jag har hittat så är det Multiair man ska undvika . Ska inte bygga något nytt utan funderar på att byta ut min Mc motorn i min Maxi . // Sorin Quote
Recommended Posts