Chrillej82 Posted yesterday at 06:20 PM Posted yesterday at 06:20 PM Hej! Är mitt uppe i att planera ett kommande locost seven bygge. Då jag inte har möjlighet till CAD-kunskap för att rita diverse fästbyglar och dylikt. Så undrar jag om det finns nån sida där man kan ladda ner färdiga CAD-ritningar på t.ex. U-svetsfästen till stötdämparfästen mm? som jag sedan kan skicka in till företag som tillverkar dom. Eller om det finns någon webbutik som säljer lite olika typer av fästen & fästbyglar? Vart handlar ni som bygger dessa? Eller tillverkar alla ni era egna fästbyglar? Bifogar bild på några typexempel, så ni vet vilka jag syftar på. 😊 Mvh// Christian Quote
vedde Posted yesterday at 07:48 PM Posted yesterday at 07:48 PM Byglar, fyrkantsrör och vinkelslip. Skär av en sida och runda med slipen. Borra hålet innan så böjer det sig inte.Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
Kjelland28 Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago (edited) Som Vedde säger fyrkant rör och några brickor brukar funka. Annars om du vill ha det maskin gjort så brukar de flesta som laserskär plåt kunna bocka till plåtarna också men var beredd på att just bockningen kostar, att få plåt skären brukar inte vara så dyrt. Vi har ju lite filer i filarkivet här på forumet Edited 2 hours ago by Kjelland28 Quote
Recommended Posts