Jonas Bessier Posted August 7 Posted August 7 Fick med dörrar när jag köpte min Rush . Någon som har förslag på låsning/handtag på insidan samt hur man fäster rutan i bakkant på dörren. 1 Quote
tpau Posted August 9 Posted August 9 Mina dörrar har två små remmar med tryckknapp i ändan som fästs på insidan, en mitt på och en i bakkant. Sen har de kardborreband i överkant som fäster mot taket. Funkar bra förutom att jag blir blöt om armbågen när jag kör med vanen uppe och det regnar mycket /T 1 Quote
Jonas Bessier Posted August 10 Author Posted August 10 Blir nog någon liknande lösning , kan man få se utsidan av dörren , har du klätt dörren på utsidan.Hur har du fäst rutan mot ramen i bakkanten . Quote
tpau Posted August 10 Posted August 10 En bild från utsidan Mina dörrar är köpta från gbs/kitspares och är egentligen bara en platt stålskiva med stora hål i. Denna har sen klätts i vinyl och rutan är svetsad in i vinylen. Quote
Jonas Bessier Posted 22 hours ago Author Posted 22 hours ago Hej Har du klätt och svetsat dom själv eller har du lämnat boer jobbet ? Quote
tpau Posted 20 hours ago Posted 20 hours ago Har tyvärr fuskat och byggt från byggsats. Dörrarna är tillverkade av GBS. Min insats var att böja över knäna på rätt ställe och montera gångjärnen. Idag har de en lite annan lösning: https://kitspares.co.uk/collections/all/products/zero-gen-2-doors-with-fixings-pair Och tyvärr lite annan prislapp... /T Quote
Recommended Posts