Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Bygger en Mk indy med Zetec Blacktop och MT75 växellåda. Är på jakt efter styr. Bromscylinder passande mk indy chassi. Samt huvudcylinder och slavcylinder till MT75låda. Om någon har och vill bli av med.

IMG_CD586928-8A9F-4B18-85E9-B14B84ED4BBC.jpeg

IMG_79712F9B-167C-4EE4-BE3F-54438A3D0732.jpeg

IMG_0113.jpeg

Edited by Stefan ljungqvist
Posted

Är det slavcylinder från nyare MT-75 du tänker dig då, den med hydrauliskt manövrerad koppling (1995 och nyare tror jag)?

Lådan på bilden är för vajerkoppling, jag har inte sett någon som byggt om (men det går kanske). Alternativt kan man förstås bygga ett fäste för extern slavcylinder till lådan du har men då får man uppfinna en del.

Posted (edited)
48 minuter sedan, therealpinto sade:

Är det slavcylinder från nyare MT-75 du tänker dig då, den med hydrauliskt manövrerad koppling (1995 och nyare tror jag)?

Lådan på bilden är för vajerkoppling, jag har inte sett någon som byggt om (men det går kanske). Alternativt kan man förstås bygga ett fäste för extern slavcylinder till lådan du har men då får man uppfinna en del.

Hej. Tack för svar. Nej, då tänker jag att man ska köra på vajer. Ska inte krångla till något i onödan. 
 Vajer är beställd! Tusen tack för hjälpen!🙏

Edited by Stefan ljungqvist
  • Like 1
Posted

Tycker mig känna igen motor/låda/chassie 🙂
Visst är denna från Mikael?

Posted
4 minuter sedan, Fixxe sade:

Tycker mig känna igen motor/låda/chassie 🙂
Visst är denna från Mikael?

Hej. Ja precis det är det. 
Köpte det nu i höstas.