Tomas Posted January 10 Posted January 10 (edited) Funderar lite på en 4wd hundkoja med en elmotor på vardera axel. Vad jag förstår har original kojjorna ganska stor scrub så det blir rätt svårt att hitta fälgar som passar och får ned scruben till nåt accetabelt om man utgår från kojjespindlar. Finns det andra spindlar man kan använda eller är det enklast att bygga egna? Edited January 10 by Tomas Quote
therealpinto Posted January 10 Posted January 10 Spontant skulle jag säga att det borde vara enklast att hitta en spindel från en lagom småbil. Bildelsbasens sökning med bilder utan fabrikat är ett sätt att botanisera lite. Jag skulle nog välja en spindel med skruvat fjäderben (inte "instick i hål" för då kan man enkelt bygga för A-armar om man vill behålla det. Helst skruvad styrarm också men det är inte vanligt. Fiesta 2018-2023 kan vara ett alternativ kanske, Huyndai i10 en annan. Det man får kolla på är ju till exempel åt vilket håll styrarmen pekar (framåt eller bakåt), höjd på den samt bultmönster. Det kan också vara värt att fundera på vilken kona eller tappdiameter man vill ha på spindellederna. Finns det lämpliga ytor/bulthål kan man ibland kapa bort styrarmen och göra en ny för att få rätt geometri. Quote
Tomas Posted January 10 Author Posted January 10 (edited) En äldre Opel Corsa/Tigra spindel såg lite intressant ut faktiskt Edited January 10 by Tomas Quote
Recommended Posts