Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Tänkte lägga ut mitt 442E projekt med Audi A6 C4 2.6L V6a till försäljning.

Rullande chassi i 25x25 Rör 2mm gods.

Motorn har varit provstartad i chassit efter kabelhärvan minskats ner till det minimala.

Styrningen fungerar men behöver läggas till ett stödlager på axeln mellan rattstång och styrväxel.

Det sitter Volvo 140 spindlar och kortad styrväxel på framvagnen, spacers för 5x112 delning samt volvo 240 bromsok medföljer.

Bakvagnen är tagen direkt från audi A6 C5 quattro med tillhörande diff och svetsad i ramen.

Kardanen inkortad till rätt längd, så egentligen behövs bara montering av bromsar, svetsa mellandiffen i växellådan och koppla in pedalstället till motorn så går den att provköra.

Helt nytt kyl finns men ej monterat ännu.

Pedalstället har bromsvåg.

Följer med 1st glasfiber stol från kit car direct, noskon i glasfiber från HJ custom composite (Skyddsfolierad på bilderna), 3d printade bakskärmar och framskärm för att göra gjutform av.

Fram och baklampor med om jag minns rätt, färdiga kontakter till original kabelhärvan, dock ej någon blinkers i fram.

Färdiga ämnen i aluminium för bränsletanken finns och behöver endast svetsas ihop.

Växellänkaget är på plats och fullt fungerande, dock behöver fortfarande handbroms fixas.

Rattstången kommer från A6 C4 bilen jag tog drivlinan ifrån och är justerbar.

Justerbara coilovers runtom från Gaz. Behövs dock hårdare fjädrar i bak än dom jag fick med i kittet jag köpte.

Motorhuv och sidoplåtar i aluminium finns och behöver bara fixas fästen till. Alu plåt till i bak på bilen medföljer men behöver formas och klippas till.

Har säkert missat massor men nästan allt som behövs för att färdigställa bilen följer med, saknas bara lite mätare, knappar, handbroms, slangar/rör, extra stol och bälten.

Säljes på grund av kronisk sjukdom som hindrar mig från att slutföra projektet inom den närmsta tiden och har bara förvaring av bilen i 1 år till.

Cad filer på hela bilen finns och kan fås i inventor format (original) eller .stp filer.

Har säkert missat något, men detta är ett väldigt långt gånget bygge som är nästan helt klart för SFRO1

Snabbt överräknat så har jag lagt ut ca 36 000kr på bilen + många många timmars arbete.

Tänker mig 50 000kr 40 000kr för bilen så som den står. Följer med en pärm med kvitton på det mesta med artikelnummer på vilka delar som använts, samt mycket bilder finns i projekttråden och ytterligare kan skickas över för att underlätta inför SFRO.

Bilen finns i Karlsborg

194482023_10161229583684358_1519918277139031114_n.thumb.jpg.f704d738401a8018f8b69430455008ec.jpg

136036608_10160773902929358_156662770919168281_n.jpg.7148cedff70ec59c757eb398929de5b7.jpg

Länk till projekttråden nedan.

Edited by Nosliwe
  • 1 month later...