swedishGT40 Posted 18 hours ago Posted 18 hours ago (edited) Jag behöver beställa ny vindruta(rutor) till min bil och har kollat lite på att få ned kostnaden aningen. Prissättningen är som följande: 1 off - £348 ~ 6333 sek inkl. moms och tullavgift per ruta 3 off - £321 each ~ 5842 sek inkl. moms och tullavgift per ruta. 5 off - £309 each ~ 5624 sek inkl. moms och tullavgift per ruta. Verkar inte hända så mycket mer efter 3+ rutor. Priset är för en ruta som mäter C = 633mm på höjden på mitten med B = 1492mm mellan a-stolparnas hörn. Är det fler som är intresserade för en sambeställning? Finns även ruta som är C = 622mm hög med B = 1490mm mellan a-stolparna som ligger ca 100£ lägre än den rutan jag speccat ovan. (se måttreferens i bild nedan) Dom är DOT märkta och godkända, går även att få dem med värme i och det är ca 100£ påslag om det önskas. (vilket man skulle haft om man planerat bättre o slippa kladda med värmepaket) Jag väntar ett par veckor max innan jag behöver lägga order. Är vi några stycken så blir rutorna billigare och vi delar på frakkostnaden som ligger på ca 250£. (kan öka lite med många rutor) Min rekommendation är att köpa två rutor när man ändå beställer så man slipper hamna i samma sits som jag nu har där det är svindyrt att få hem en enda ruta. Därav är samfrakt och beställning att föredra. Om vi får ihop några stycken så kommer jag kräva beloppet i samband med att fakturan för ordern kommit in så vi vet att alla har betalt och det inte blir strul efter leveransen. Edited 17 hours ago by swedishGT40 Quote
Arto Posted 18 hours ago Posted 18 hours ago Jag tänker att efter besiktning behövs ingen ruta liggandes om man har en försäkring som täcker. Quote
swedishGT40 Posted 18 hours ago Author Posted 18 hours ago 11 minuter sedan, Arto sade: Jag tänker att efter besiktning behövs ingen ruta liggandes om man har en försäkring som täcker. Självbevarelsedrift? Om dom inte kan ersätta rutan då kommer du få pengar i handen eller pengar för att skrota bilen. Ingen av dom två kommer lösa din trasiga ruta. Quote
Recommended Posts