Majshumlan Posted September 28 Share Posted September 28 (edited) Tjena! Håller på renovera upp ett objekt jag råkade köpa och försöker få ordning på bromsarna. Vet någon vad detta är? Sitter mellan mastercylindern och de 2 främmre Volvo 240 ABS oken. Kan det vara en bromskontakt? Summrat men inget händer vid bromsning. Bytt mastercylidern (Girling 625)som läkte och byggt nytt pedalställ,bromsvåg mm Har rätt kass bromsverkan ändå...går att bromsa men inte låsa däcken fast jag tar i ordentligt med bromsfoten. Edited September 28 by Majshumlan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted September 28 Share Posted September 28 Utgå ifrån att det är enbromskontakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majshumlan Posted September 28 Author Share Posted September 28 (edited) Och det är en brytare för bromsljuset då alltså. Antagligen en gammal defekt som lämnats kvar då det sitter en på mastercylindern som funkar. Edited September 28 by Majshumlan Felstavning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 28 Share Posted September 28 Antingen hydraulisk bromsljuskontakt eller om det är ett elektrisk bromslås som låser båda fram så du kan burna med båda bak, men då har du säkert en knapp som aktiverar låset vid intryckt bromspedal.Mest troligt on du redan har en fungerande bromsljuskontakt på huvudcylindern./VeddeSkickat från min SM-S908B via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted September 28 Share Posted September 28 https://www.speeding.nu/p/bromssystem/bromstillbehor/bromslasning/elektronisk-line-lock.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw0t63BhAUEiwA5xP54dZSGrcKc1b0o1liPUxaSQRNuu_SrYpxukjUP4fh5tUIH90ibIUFqxoCYLAQAvD_BwE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majshumlan Posted September 28 Author Share Posted September 28 (edited) Aha thx för hjälp👍 Då blir det nog att ta bort den Edited September 28 by Majshumlan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 29 Share Posted September 29 Aha thx för hjälp Då blir det nog att ta bort den Den ser ut att inte vara inkopplad, testa innan du tar bort den - kan vara kul detalj att ha om man inte är en fena på vänsterbromsningSkickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts