Mats Hemmingsson Posted December 20, 2023 Share Posted December 20, 2023 Hej! Har sökt, & sökt & sökt info om vilket modellnummer/artikelnummer Audilådorna ni använder har. Både svenska, europeiska siter. Alla skriver typ 01e, eller bara DQS... 01E DQS. 01EXXXXX. 02AXXXXX. 2,5 liters diesel lådan ska tydligen vara bra. Men problemet är att söka en sådan låda på t.ex Ebay, bildelsbasen då jag inte vet vilka modeller av bilar de satt i och inte nummer på lådan. Så hur hittar jag den infon? Och. Finns någon diffbroms dito? Hoppas på svar från er kunniga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Börjeson Posted December 21, 2023 Share Posted December 21, 2023 (edited) Hej! Jag har en DQS låda till mitt bygge, köpte via Ebay. Håll utkik på Blocket, eBay och bildelsbasen med jämna mellanrum. Min satt i en Audi A6 2,5TDI år 2000 och FWD såklart, skall kolla om jag hade en sammanställning över var DQS satt Diffbromsar finns, själv tänker jag använda Quaife men det finns en del om du söker på "01E LSD" https://bakaxel.se/product/lamelldiff-sqs-audi-vw-01e/ Edited December 21, 2023 by Niclas Börjeson 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
highXspeed Posted April 29 Share Posted April 29 On 2023-12-21 at 09:56, Niclas Börjeson sade: Hej! Jag har en DQS låda till mitt bygge, köpte via Ebay. Håll utkik på Blocket, eBay och bildelsbasen med jämna mellanrum. Min satt i en Audi A6 2,5TDI år 2000 och FWD såklart, skall kolla om jag hade en sammanställning över var DQS satt Diffbromsar finns, själv tänker jag använda Quaife men det finns en del om du söker på "01E LSD" https://bakaxel.se/product/lamelldiff-sqs-audi-vw-01e/ Minns du via vilken säljare på ebay du köpte? Fick du några problem med leverans? Tänker tullen osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts