rollexe Posted October 9, 2023 Share Posted October 9, 2023 Har till mitt bygge vars chassi och hjulupphägning kommer från ultima. Där har de använt bultar unc grade 8. Vad är det jämfört med 10.9 bultar? kravet från SFRO är väll att bultarna ska vara minst 10.9 för att vara godkända och undrar därför om dessa bultar skulle vara godkända. någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted October 9, 2023 Share Posted October 9, 2023 9 minuter sedan, rollexe sade: Har till mitt bygge vars chassi och hjulupphägning kommer från ultima. Där har de använt bultar unc grade 8. Vad är det jämfört med 10.9 bultar? kravet från SFRO är väll att bultarna ska vara minst 10.9 för att vara godkända och undrar därför om dessa bultar skulle vara godkända. någon som vet? SAE Grade 8 ska motsvara 10,9 enligt detta dokument. Teknik200sve.indd (mattssons.com) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted October 9, 2023 Author Share Posted October 9, 2023 Ok. Då borde bultarna jag har fungera.👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts