Jump to content

Måste klaga lite...


rug

Recommended Posts

Min son blev stoppad av polisen idag. Han och jag byggde om en volvo 960 från 97 till a-traktor för 2 månader sedan. Jag har varit med och byggt allt och varit noga med att den ska följa de regler som finns.

Polisen gör en flygande inspektion men hittar inget att klanka ner på förutom att fjädringen fram är dör stum!! Vafan? Ja, det har coilovers fram och fjädrarna är rätt hårda men den fjädrar i båda riktningar. Den är sänkt men inte överdrivet på nått sätt. Min son påtalade att besiktningsmannen för två månader sedan inte hade någon anmärkning. Polisen svarar med att besiktningsfirmorna släpper igenom allt möjligt för dom vill bara tjäna pengar. Så vi kan alltså inte lita på de organ som utsetts att besiktiga våra bilar? Så när besiktningen släpper igenom a-traktorn så kommer polisen ändå kräva ombesiktning nästa gång också?

Det här är ett bra sätt att bygga polisförakt hos ungdommar om inte annat... ta dom med trimmade epor i stället och beröm dom som har fina bilar och som följer reglerna. 

Link to comment
Share on other sites

Det finns båda vägar  på detta med besiktning  ,  vid den årliga besiktningen av en alfa 159 TI jag byggde till dottern sa de att den inte skulle gå igenom , den var för låg ……

Bilen är dock helt orginal från fabrik och . Ti är alfas namn på sport paket.
Mao ville de underkänna en helbilsgodkänd bils setup  på ” känsla” 


fick tillkalla stations chefen innan de släppte igenom den med mutter. 
 

med detta sagt , vad är fjädrings väg och markfrigång ?  Är detta rimligt borde ombesiktingen kunna falla på rena mät data . Som ren paragraf ryttare kan en traktor va för hård ? Brist på fjärdings väg JA men för hård ? 
 

 

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...