Jump to content

Framvagns bygge


Tudor31

Recommended Posts

Hej!

Är i full gång med att bygga en hot rod baserad på en Ford tudor kaross. Börjar nu närma mig en färdig bakvagn och börjat fundera på framvagnen. Kommer använda mig utav Mustang 2 spindlar och förmodligen styrväxel ifrån samma bil. Finns det något vettigt program man kan använda för att räkna ut vart infästningspunkter till bärarmar, styrväxel osv ska hamna i höjder för att få rätt geometri på grejerna?

 

Mvh Tim

Link to comment
Share on other sites

Vsusp.com är en sida på nätet där du kan simulera olika saker och det går att spara sina inställningar bara kopiera hela URL'en och spara som en textsträng. sen är det bara att klistra in den igen när du vill fortsätta.en grundregel är linjen mellan nedre inre och yttre leder skall ligga ungefär i horsiontallinjen  den övre brukar vilja luta inåt neråt 5-15 grader eller så. caster ca 3-8 grader beroende på vikt, mindre vikt mer caster. Camber ca 1 grad vägkörning, 2 grader bana. sådär nu har du nåt att börja laborera med ! 🙂

Sträva efter ett rollcenter som inte flyttar sig alltför mycket vid roll och bump.

 

Edited by Kjelland28
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tack för svar Kjelland, den sidan ska jag kolla in och se om man kan bli något klokare. Så mycket olika parametrar att hålla ordning på men till sist blir man kanske något klokare på det 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...