Jump to content

Hur mycket rör?


Kenka

Recommended Posts

Jag och sökverktyget verkar inte vara bästa vänner, eller så finns det inget svar på min fråga...

Det jag undrar är ungefärlig materialåtgång för ett McSorley 4+442-chassi. Tänkte beställa genom en bekant så jag får ta del av hans personalrabatt (ca 70 %, så det är ju en del pengar). Vill därför beställa allt material på en gång så jag inte behöver komplettera senare med någon rörstump.

Så på ett ungefär, hur mycket har ni som byggt sådana chassin förbrukat?

(Lägger förstås på lite spill oxå i form av en längd eller två när jag beställer :whistling: )

Link to comment
Share on other sites

Problemet med sökningen är att man måste ställa om hur långt tillbaka i tiden man ska söka. Den står på 30 dagar som standard, tyvärr inget som går att ändra i inställningarna.

Men jag hittade denna tråd

-> här

Link to comment
Share on other sites

Hej!

http://groups.msn.com/Super7Karlstad finns under dokument en "Bill of Material - Cut List", som också innehåller ett förslag vilka bitar som ska skäras ur samma rör för att minimera spill. 11 pipor landar listan på, men det verkar vara 3 meters längder. Med normala 6 meters längder blir spillet mindre.

Själv har jag tappat räkningen på antalet rör jag förbrukat...

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...