Kenka Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Jag och sökverktyget verkar inte vara bästa vänner, eller så finns det inget svar på min fråga... Det jag undrar är ungefärlig materialåtgång för ett McSorley 4+442-chassi. Tänkte beställa genom en bekant så jag får ta del av hans personalrabatt (ca 70 %, så det är ju en del pengar). Vill därför beställa allt material på en gång så jag inte behöver komplettera senare med någon rörstump. Så på ett ungefär, hur mycket har ni som byggt sådana chassin förbrukat? (Lägger förstås på lite spill oxå i form av en längd eller två när jag beställer :whistling: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Problemet med sökningen är att man måste ställa om hur långt tillbaka i tiden man ska söka. Den står på 30 dagar som standard, tyvärr inget som går att ändra i inställningarna. Men jag hittade denna tråd -> här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenka Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 Great.... Ska tänka på att ändra tiden i framtiden :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 jadu... de går mycke material... jag började med 36meter 25X25... räcket inte.. så det blev 24meter till= ca 60meter 25X25 Lycka till! :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 jag lånar tråden lite grann.... Ni som har byggt med bokchassit, hur mycket rör har ni gjort åt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 Hej! På http://groups.msn.com/Super7Karlstad finns under dokument en "Bill of Material - Cut List", som också innehåller ett förslag vilka bitar som ska skäras ur samma rör för att minimera spill. 11 pipor landar listan på, men det verkar vara 3 meters längder. Med normala 6 meters längder blir spillet mindre. Själv har jag tappat räkningen på antalet rör jag förbrukat... Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 Köp ett par länger extra speciellt om priserna stiger som dom gör nu för det går alltid åt. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 jo.. köp ett par extra pipor.. man lyckas alltid göra några bitar fel...(man är rätt så korkad ibland) :D ... men snart har kineserna igång stålverken.... då sjunker priserna.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts