rollexe Posted August 15, 2022 Share Posted August 15, 2022 Vad har ni använt för koppling till era byggen med 01E växellåda? Storlek på kopplingen? Jag är ute efter en bil som fungerar bra att använda i trafiken. Tar tacksamt emot era tips på hur ni gjort.😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted August 16, 2022 Share Posted August 16, 2022 Jag tror att du ska satsa på en med fjädrat centrum, ger trevligare ingrepp då det dämpar ut de små rycken. /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 16, 2022 Share Posted August 16, 2022 Jag kör tryckplatta Sachs 707, 240 mm med lamell från en Audi 06D 141 031, pallar 580 Nm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted August 16, 2022 Author Share Posted August 16, 2022 Ok bra med nummer och storlek.👍 Har en 240mm stor tryckplatta och lamell som tillhör BMW m60 men den passar inte om jag inte slipar bort några små kanter på insidan av växellådan, hur litet glapp mellan svänghjul/ tryckplatta och växellåda kan det vara? Räcker det med ca 2mm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted August 18, 2022 Author Share Posted August 18, 2022 Vad har sachs 707 tryckplatta för ytter diameter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted August 18, 2022 Share Posted August 18, 2022 Det går ju vilda historier om bland annat bubblor att man knuffade in motorn så gått det gick startade och sen lät den bearbeta sig själv på plats medans man drog åt skruvarna. Tror att det faktiskt har inträffat, ur det perspektivet borde ju 2 mm funka. Inte optimalt men funka. /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted November 28, 2022 Author Share Posted November 28, 2022 Vad har sachs 707 för bultavstånd i c-c mått. Ska svänghjulet vara plant eller ska det vara någon försänkning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted November 28, 2022 Author Share Posted November 28, 2022 Har 707 samma bultindelning som original tryckplatta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted December 16, 2022 Author Share Posted December 16, 2022 Skulle behöva ett mått på lamellen 06D 141 031. Fick hem en lamell som jag trodde var en sådan, men var lite annorlunda. Vad är det för mått mellan lamellen och splines, se bild. på lamellen jag har är det 13mm och tänker om det är mera på 06D 141 031. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts