Jump to content

Recommended Posts

Är det någon som vet om man kan förregga en 7:a eller liknande fordon. Jag pratade med en snubbe på mitt försäkringsbolag och han menade att om man har någon typ av id.handling så går det smidigare att försäkra....sedan vore det ju skoj och få ett regg.nummer , samt att värdet på fordon ökar...

/// Mats

Link to comment
Share on other sites

Om jag kommer ihåg rätt så får man inte regplåt och nummer förrän vid reg-besiktningen, alltså efter 2:a SFRO.

Mitt försäkringsbolag ville åxå ha ett reg.nummer för att kunna försäkra, så jag fick uppge chassinummer och ett "tillfälligt" (påhittat) regnummer som ändrades efter besiktning.

Jag tror det är ett systemkrav: inget reg-nummer = inget fordon.

Link to comment
Share on other sites

Varför vill du förregga?

Man får ändå inte "köra" bilen innan den är reggad på bilprovningen.

SFRO har numera försäkring som täcker deras provkörning vid 2:a SFRO-besiktningen, kostar 200:- (tror jag det var)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Systemet med "förreggning" är borta sedan ett antal år. En anledning är att systemet missbrukades, det gick ju att få ut plåtar och tillfälliga körtillstånd på skapelser som SFRO eller Bilprovningen aldrig fick se.

Det gäller att övertyga försäkringsbolaget om att man kan försäkra på chassinummer...tidigare vet jag att Länsförsäkringar har fixat det.

När det gäller trafikförsäkring vid SFRO-besiktning så löses det numera som Zaphod skriver.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...