drzero Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 (edited) Detta är mitt bygge på gång info (kopierat listan av exd7) Namn på bilen: Max Urban Racer 7 (max och urban är mina mellan namn) Ram: Locost enligt boken Motor:Kompressormatad opel 2,0i (omega) Växellåda: Opel Omega Bussningar: uniballs Bakaxel: Volvo 240glt -84 Framvagn: Volvo 140 med 240 ventilerade skivor Pedalställ: Hemmabyggt Stolar:ej bestämmt Dämpare Coilovers Gaz Lägesrapport:Alla delar är klara och har börjat leta sista delarna av ramrören Chassiet: Rören ska kapas Motor: vanlig service gjord extractorrör, sportkat, vassare kam,Kompressor Hemsida: kommer framåt våren Så här mycket har jag lagt ut hittils Delar Motor - 0 Kompressor - 0 Växellåda - 0 Donator - 0 Spindlar - 0 Dämpare - ????? Järn - 400 Instrument - 0 Lycktor - 0 Totalt 400 kr Kan nämna att jag jobbar på en bilskrot så jag har lätt och billigt att få tag på mina delar om någon tycker att plånboken inte verkar så ansträngd (ännu) Edited January 14, 2005 by drzero Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Ja det här kan man verkligen kalla LOCOST :D Föresten, välkommen till forumet :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Snyggt jobbat :D . Själv är jag uppe i ca 35000 SEk och inte ens kommen halvvägs :icon_blink: m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 :) Väkommen... Har inte någon större koll men runt 30 000 är jag nog upp i, glädje siffror:) Bra namn du har fått på bilen din :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drzero Posted January 9, 2005 Author Share Posted January 9, 2005 tackar för snälla välkomnanden ! det lär väl bli mycket forumsurfande nu om man inte är i garaget då:rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BoA Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Kan nämna att jag jobbar på en bilskrot Hmmmm He he :prop: VÄLKOMMEN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Ja det var ett guldläge, jobba på bilskrot och bygga locost. Bättre blir det ju knappt :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drzero Posted January 14, 2005 Author Share Posted January 14, 2005 Kan numera skryta med att jag fått tag i en kompressor och kommer att kompressormata min locost :twisted: :twisted: :twisted: :wohow: :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Fuuuuuuusk... :( men grattis iaf.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drzero Posted January 15, 2005 Author Share Posted January 15, 2005 har börjat snickra lite på en hemsida nu vi får väl se när den kommer upp. med bilder såklart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
24-Seven Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Låter fint att jobba på bilskrot och bygga gratis!!! Jag håller på att bygga en ny motor till min bil, och tanken är att det skall bli en Zetec 2ltr med M45 kompressor... Du får gärna berätta lite mer om hur du tänkt kompressormata motorn, ev kompsänkning?, köra på E85?, Intercooler?, Laddtryck?, Storlek på remskiva?, Övertrycksventil?, spjället före eller efter kompressorn? m.m Mvh/ Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Livet är orättvist! :angry: :angry: :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts