Robban Posted November 6, 2003 Share Posted November 6, 2003 Hej ! Har problem med att det finns 2st bromsledningar på varje 140 ok framtill. Finns det 140-240 ok som passar med bara 1st bromsledning. Har lämnat in bak oken på Kemisk förnickling och Skulle ha lämnat in fram oken också med det är ju skitfult med dubbla ledningar. Vore tacksam för svar ! Mvh Robban Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted November 6, 2003 Share Posted November 6, 2003 Vad jag vet så är alla 240 ok av 4-kolvstyp och har dubbla bromsledningar, men jag kan ju ha fel... Det finns 740 ok som är singelkolvs och har bara en bromsledning men dom dom passar vet jag inte. Men, men, jag kör ju saab och ska ju egentigen inte ha nått med volvo att göra ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban Posted November 6, 2003 Author Share Posted November 6, 2003 Hej ! JohanB Jag har SAAB motor i bilen :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Posted November 6, 2003 Share Posted November 6, 2003 Broms ok fram till ventilerade skivor med 1 st bromsslang då är det 240 -93 med ABS bromsar som gäller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted November 7, 2003 Share Posted November 7, 2003 Hej Annars går det bra att sätta ett t-kors på bromsledningen, så att 240-oken matas med en ledning. Systemet med triangelkrets är ju annars ganska bra... /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban Posted November 7, 2003 Author Share Posted November 7, 2003 Jag klöv oken tog ut kolvarn och borra en extra kanal ! Samt svetsa igen toppen på en nippel. Blev ju skitbra :-D Så nu har man singelrör på fram-oken! Nu slipper jag pröjsa T-kors och små rör mm Samt att det ser bra ut. "Locost" Robban Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts