Jump to content

Klamra broms och bränsleledning.


Recommended Posts

Hej

Vilket avstånd ska det vara mellan klamrarna på broms respektive bränsle ledningarna.

Kan man klamra bromsledningen med biltemas klammer typ "borra, tryck i, kläm."?

Finns det krav på klammer till bränslet?

Kan man ha både matning och retur av bensin fästa tillsammans i samma klammer?

Många frågor blir det....... :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Hej hej...

Jag skulle ha ca 10 cm mellan klamrarna när jag besiktade.

Det gick bra med biltemas klamrar men dom är skit dåliga så rekomenderar INTE dom, Själv så håller jag påatt byta.

Det är iaf det jag vet:)

Marcus

Link to comment
Share on other sites

:) Svarar väl här också då.... (igen)

Har också ett par påsar iaf någon vill ha, Grattis vid avhämtnig ;)

Har inte köpt några ännu, Har börjat byta dom genom att börja sprätta loss dom gammla:) Finns flera gammla trådar om det här ämnet någonstan här på forumet, bara att börja söka. Säg till if du hittar något:)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Inga specifika krav men soppaledningar bör klamras ungefär som bromsrör, speciellt om det är koppar/aluminiumrör som inte gillar vibrationer. Elkablar är mer en fråga om att förlägga så att det inte tar i något, lossnar eller släpar (och så att de inte skavs). Att dra kablarna i rör/slang är helt okej (en rätt bra lösning faktiskt).

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Det är sådana som på länken som jag har tänkt att använda:) Men måste väl finnas att köpa i affär i Uppsala...

Annars så ligger det en Swedol i Bredden/Upplandsväsby kan inte vara allt för långt från Uppsala

http://www.swedol.se/sidor/butiken_sollentuna.html

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tja, "karossen", det beror ju lite på. Vill man att plåtarna ska vara bärande/lastupptagande, så bör man nita ganska tätt och dessutom limma plåtarna. Kankse c-c 100 mm eller nåt. Men de flesta svenskbyggda ramar är tillräckligt stabila ändå, därför är det sällan vi har åsikter om infästningen av "karossplåtar".

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Det är sådana som på länken som jag har tänkt att använda:) Men måste väl finnas att köpa i affär i Uppsala...

Annars så ligger det en Swedol i Bredden/Upplandsväsby kan inte vara allt för långt från Uppsala

http://www.swedol.se/sidor/butiken_sollentuna.html

Ne där har jag åkte förbi många gånger:) ska göra det snart igen så tar och svänger in där då, Tack för tipset...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...