rug Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 (edited) Jag har en liten platta jag skulle behöva tillverka eller få tillverkad. Det är en platta för att flytta oljefiltret som är alldeles för nära tvärbalken i mitt bygge. Jag testade en onlineshop för CNC som kommit upp i mitt instagram-flöde 😏 men dom ville ha över 4000 kr för att tillverka denna del... Jag har en liten svarv (90mm dubbhöjd) och en pelarborr hemma. Jag skulle i princip kunna göra denna platta själv med 8mm aluminium och pelarborren men det är försänkningen för o-ringarna som är bökiga. Har någon av er tips på vart man kan vända sig för enklare jobb som denna eller om ni har idéer på hur jag kan få ihop denna med mina begränsade verktyg hemma? Delen är 75mm x 135mm, hålen 20mm och o-ringsförsänkningen 26mm. Jag har nån idé att jag eventuellt kan få plats i svarvens 4-backschuck (som jag inte vågat använda ännu) och svarva upp o-ringsförsänkningen men som hobby-maskinist med max 10 timmar på svarven vet jag inte om det är en bra idé 🙄 Edited February 14, 2022 by rug Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 Du kan svarva till 2st rörbitar med o-ringsspåren och 4st distanser till skruvarna. Sen klämmer du ihop allt. Blir lättare med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 Dione i Uppsala.Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts