vedde Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 HejHar köpt mig en gammal svarv som saknar snabbstålshållare. Någon som är kunnig som kan råda var man köper sånt och märken som är av nya kvalitet? Den kom med enkom fasta stål men det känns smidigare att kunna växla mellan stålen lite snabbare och ner exakt samt att kunna köpa skär efter behov betydligt billigare. Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Kul med svarv. Köpte också en gammal svarv för ett tag sedan. Köpte då ett kit med snabbstålhållare från Kina. Har dock inte ens monterat det på svarven, men det har fått OK betyg. NUMOBAMS 45# Steel Fine Grind Aa Quick Change Tool Holder for 120 220 Swing over Bed Lathe WM180 WM210 Machine Carrier|quick change tool holder|tool holderquick change tool - AliExpress 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Köpte mina från OTD Tools, men finns möjligen billigare. Oavsett så kostar ett set hållare och vändskär en skaplig slant. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus Hedström Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Hej kan rekommendera Impero 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 19, 2021 Author Share Posted November 19, 2021 HejTack för alla tips.OTD verkar ju ha en Soba medium som verkar vara ok för min svarv och plånbok. Sen bör man väl ha lite olika svarvstålshållare och stickstål, kan man köpa en sats med 9 st? Har man de flesta då man kommer behöva son hobby svarvare?Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts