Jump to content

2 Spamkonton utslängda


Jocke4U

Recommended Posts

Ja det är tråkigt när det slinker in spammare/bots och stör stämningen. Som tur är händer det inte så ofta.

Ökar problemet så kommer jag slå på ytterligare skydd men avvaktar just nu.

Link to comment
Share on other sites

Just nu förekommer det många bottnar eller faktiskt riktiga människor som är inhyrd för att spamma. Jag är/hanterar flera stora ställen och senaste veckorna har det gått över till fler verkliga alternativt mer högkvalitativa ai bottar. Såpass bra att första 1-3 inläggen tom är genuina vid en första titt. 

I vissa fall kan man se på vart dom kommer från alternativt när flera användare sitter från samma område men inte alltid. 

Skulle säga att denna siten verkar ha varit extremt tursamt mot sådant.

 

Körs det geo-block på ställen som är vanliga eller bara standard skydd? 

 

Link to comment
Share on other sites

Daniel @daromer ja vi är ganska förskonande.
Som jag tolkar det så aspirerar du på en del (eller ta över) IT ansvaret på Locost Sweden. Det är välkommet 🙂
Det är bra inför nästa årsmöte men vi kan börja redan nu om du vill 😉


 

Link to comment
Share on other sites

Att jag inte kan vara tyst 😄  Skämt åsido men visst kan jag säkert hjälpa om det är något. Hänger här ganska frekvent och kommer göra ett tag till nu när bilen rullar 🙂

Edited by daromer
Link to comment
Share on other sites

@daromer 😄 Nu är det inte speciellt mycket att göra, uppgraderingar görs enkelt via UI't, Loopia har backup'er osv.

Sen skrev jag ihop "medlemskortet" för ett tag sedan men det händer det inte så mycket med heller. Ska ha dig i åtanke om det blir nåt lite större.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...