Jump to content

daromer

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    674
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

daromer last won the day on August 11

daromer had the most liked content!

Community Reputation

102 Excellent

About daromer

  • Rank
    Forum Adicted

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.youtube.com/channel/UCI6ASwT150rendNc5ytYYrQ

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Römer
  • Ort
    Alvesta
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

6528 profile views
  1. Ahh så du har de nyare axlarna. Du skulle haft de äldre med högre utväxling då 🙂 Vad som är intressant är hur de presterar just vid starter o.s.v. Jag överväger ju att ha hög och låg på migg bygge för att man ska kunna flytta tungt och komma igång. Sedan vet jag inte om jag ska köra med valpens fördelningslåga men det gör det ju enkelt. Har ju även kraftuttag liggandes om man nu vill men är ju ganska lönlöst när man kör el 🙂 Daly är väl helt ok som sådant. Har inte kört deras större men har ju hunnit testa en hel del olika under mina dar. Näst ut är att varmköra DIY Bms men är inte rikti
  2. Jag blir mer och mer sugen. Har ju det mesta som behövs så när som på just kontroller och motor. Så måste leta lite till. Ska bara få tummen ur och börja rita lite samt lägga beställning åp lite mer material till ramen. Blir nog 50*50*3 till underdelen och 40*40*2 för det andra skulle jag tro. Snyggt helt klart! Hur är kraften i den rent annars? Hur mycket effekt trycker du till motorn? Den kontrollern du länkade känns ju klara hur mycket effekt som helst. 96V*500A är ju inte så lite om man säger så 🙂
  3. Snyggt. Vad för pris ligger sådan motor och vettig kontroller på i pris?
  4. Sladdar ur den? Jag har inga sladdar ur min. Det är en 3polig kontakt för Sense, lampa och ignition. Sedan en M6 för laddströmmen.
  5. Jag kör med Biltemas lilla men den snurrar lite snabbt med nuvarande utväxling. Men jag har bra laddning vid tomgång... 🙂 Sedan vet jag folk som säger att den inte håller men återigen är var talet viktigt.
  6. Tack. Jag har funderat på skiva vid fötdelningslådan men då har man utmaningen med att man inte bromsar på alla 4hjulen. Givet kan jag plocka över diff från 2 bakre axlar men vill ha den lätt att köra med på gräsmattan. Jag har ju helt nya trumbromsar så rent krasst ser jag det inte som ett större problem att använda. Jag har 2 gamla atraktorer sedan innan med ena med valpchassi och 140kaross och sedan även en Willis modell äldre med 2m dana 60 axlar och Nissan kaross 🙂 docdock står båda stilla. Vi får se vad det tar vägen men tar gärna tips för att få ihop kontroller med bat
  7. Mycket snyggt jobbat och jag har sneglat åp denna en hel del. Nu ska jag inte göra en rockcrawler själv men mer ett nyttofordon är tanken. Jag har idag diverse mindre fordon och dylikt men vill ha en fyrhjulsdriven, fyrhjulsstyrd maskin som går att ha till allt på gården och lite till. Du har ju Dana 44 (Valp axlar) och det är precis vad jag tänkt använda. Då jag har en hel del valp-grejer liggandes funkar det prima. Jag såg även att dina däck är i slitnaste laget 😉 Jag har liggandes nya sådanna alt de bredare som militären körde med. Kanske byte i framtiden? Det jag saknar är ju
  8. Skippa dom Dom är billiga av en anledning. Dom läcker är slöa och är allmänt jobbigt. Bästa är en hederlig manuell t ex biltemas. Förverkade 3 hydrauliska billiga chonaskit innan jag köpte en riktigt. Så värt det!
  9. Snyggt. Kan vara knepigt med tråg då oljan gärna trängt in men man får rengöra rejält som du gjort och då löser det sig. Helt klart svetsa om de a dra fogarna när du är på att men där finns nog lite skit.
  10. Gör en likadan justering i ovankant på varje sida.
  11. Jag satte så att stället sitter i en låda kan man säga. Skruvat underifrån men även ovanifrån och en Kant bakom. Går inte rubba mitt 🙂
  12. Jag kör med länkledlager för infästningen i ramen och där sitter det t ex https://www.motorsportshop.nu/epages/motorsportshop_nu.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/motorsportshop.nu/Products/RM-XE Jag har svetsat fast svetsändar med tigen i rören för denna infästningen t ex https://www.motorsportshop.nu/Fjaedring/Laenklager Går givet svarva egna. I axeln i sig sitter det vanliga gummin från volvo 850
  13. Dags att göra en liten uppdatering. Det har gått lång tid sedan sist och det är helt enkelt för efter besiktningen drog nästa grej igång och det var att njuta lite 😄 Så här ser den ut just nu Jag har INTE gjort iordning karossen sedan besiktning och Huven gjorde jag klockan 1 på natten innan besiktning hos Bosse 😛 Tanken är att hela överdelen blir metallicblå och underdelen på bilen inkluderat skärmarna bak blir metallic svarta. Sedan har det snackats om lite pärlemovit som avbryt men det får vi se. Skärmarna fram gjöt jag hemma veckan innan. Som kan ses
  14. Då vart det väl dags att uppdatera lite i denna tråden. jag börjar med svaret till dig @Pedalen Själva rören är samma som jag har till framvagnen enligt dess kvallisort. 25mm utvändigt och jag har specifikationerna tidigare. Själva infästningen på bakaxeln är av 6mm plåt som jag hade liggandes. Både för dämparna och själva stagen. Infästning i karossen för stag och dämpare är av 3mm gods och det är boxat för ökad styrka samt i samstånd med SFRO. Var någon på forumet som en gång i tiden sålde paket för det så jag köpte på mig ett par uppsättningar 🙂 Stötdämparna hmm. Var något
  15. Nej jag saknar knappen "trådar startade av" eller liknande 🙂 Du bor dock en bit ifrån ser jag.
×
×
  • Create New...