Jump to content

daromer

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    581
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

daromer last won the day on May 27

daromer had the most liked content!

Community Reputation

78 Excellent

About daromer

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.youtube.com/channel/UCI6ASwT150rendNc5ytYYrQ

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Römer
  • Ort
    Alvesta
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

5941 profile views
  1. Behöver man bara något litet rör eller s då funkar maskindelar.se
  2. Tänk på att lägga deras top coat. Deras baser är inte UV resistenta. Vanlig färg kan färgas rejält. Ta som exempel Röda bilar från 90 talet.
  3. Är bara att damsuga ur tanken samt tryckluft. Då kommer du få ur merparten.
  4. Jag postade innan jag såg dina båda medelanden. Hmm Ja jag funderar ju på om röret är bästa lösningen. Får leta lite under dagen.
  5. Och vart hittar man dem? 🙂 Jag har försökt googla på det och hittar flera olika men inte just ovan. Även om jag verkade komma närmare när jag googla just dr distans ring. (Ska googla mer sedan idag)
  6. Se bilden: Dessa gummihättor är gjorda precis som om länkledlagret ska sticka ut en bit... ?? Hur har ni löst det hela? Jag tänkte jag ska fixa en bit 18mm rör som då är 12mm innuti och sätta dit på varje sida. Jag har även köpt sådanna som man klämmermot varje sida som tätar och dom verkar inte behöva något special men dom kändes vanskliga (Kan fixa bild om önskas)
  7. Första numret stansade jag in hos SFRO. Detta så att han sedan kunde ta en bild. Sedan har jag kompletterat med ett körnat nummer på 2 ställen (Ifall att). Vet inte om det skiljer sig mellan de olika dock. Jag fick numret när jag betalt och nu är jag på gång att skicka in papprerna för ursprungskontrollen.
  8. Kort uppdatering Knackade in chassinumret på 2 stälen. Gjorde det med punktskrift så det kommer synas bra. Kabelstammen är lindad också Börjat montera tillbaks allt nu. Det kommer ta sin tid och egentligen hade jag velat lacka delar av plåtarna innan de monteras men den tiden finns inte just nu. Däremot kommer jag lacka utsidan vid senare tillfälle. Det är ju inga problem att maskera den biten heller.
  9. Jag kör samma slang på både koppling och broms mellan cylinder och behållare. Har inte haft något problem direkt som jag märkt. Dvs 3/8
  10. En bild säger mer än tusen ord? Grunden lagd.
  11. Jag ställde samma fråga och det är viktigt att grundstommen är klar och helsvetsad utan slipade svetsfogar så man kan göra en helhetsbedömning att det kommer fungera. Jag hade inte alla fästen klara och har även ändrat något fäste efteråt. Däremot har jag inte gjort någon strukturell förändring. Jag hade t ex inte dragit alla bromsrör men hälften samt satt dit de primära funktionerna för handbroms, bromsar, motor, växellåda, kardan. o.s.v. Min 1a var ganska enkel skulle jag säga och inte mycket testades eller kollades på. Det togs en massa kort och det kollades runt. Kan också varit för att jag hade gett väldigt mycket information fram till SFRO i form av hur det fungerade i styrning och teckniska detaljer. Eller så tyckte han att det såg good enough ut och att det bara var att köra 🙂 Jag hade förväntat mig mer hoppande på ramen och testande av styrning och annat.... Finns bild i min tråd hur den såg ut när jag åkte på sfro1.
  12. Bultade var ok för mig med. Har inte ställt frågan om vanliga.
  13. Opps. Naken vart den... 2 timmar för att rensa allt detta. Har några fästen för slangar som ska göras iordning i fronten innan motorn åker ur ockå. Bakazeln får jag inte bort... Om jag inte plockar bromsar och bromssköldar så låter den nog sitta kvar under lack av ramen. Det blir jobbigare och måste maskera men tiden är mot mig något just nu. har även gjort klart de sista plåtarna i helgen (Förutom de sista vid sidan av motorn. De gör jag förmogligen imorgon.
  14. Snyggt Vilka köpte du från? Ska beställa själv och verkar ligga på ca 1000sek för 2 st
×
×
  • Create New...