Jump to content

Recommended Posts

Posted

 

Om jag skulle vilja rita och bygga en egen glasfiberkaross och sen köpa en begagnad Seven och byta kaross, vad gäller för regler då?

Hur mycket måste jag besikta om den?, eller är det bara att köra?

Jag tänker typ en kaross mera liknande en Fisher Fury?

 

Finns det sen några praktiska problem i konstruktionen som en noob som jag inte förutser?

Jag är rätt flink med fiber och form men inte lika mycket med mekaniken …

 

 

Image007.JPG

  • Like 1
Posted

Formellt sett får man räkna med en ny registreringsbesiktning och då brukar besiktningsorganen vilja ha ett underlag från SFRO också. Man förändrar ju till exempel belysningen.

Gustaf

  • Like 1
Posted

Inte ens ombyggt med ny SFRO, bara reg-besiktning så det verkar ju smidigt👍 Tycker detta är ett jätteintressant koncept, kan ev. vara spekulant på på en kaross då nuvarande bygget smått börjar närma sig finalen.

Vad gäller ev. praktiska problem får andra svara då jag inte har speciell erfarenhet av 7:or, fundera lite på hur man drar avgassystemet på Fisher Fury?

 

  • Like 1
Posted

Jag kanske var otydlig, det brukar behövas en form av SFRO-besiktning men är det bara karossen som ändrats blir det ju inte en hel besiktning. Så det blir inte så stor insats.

Gustaf

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...