NiklasArvid Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Om jag skulle vilja rita och bygga en egen glasfiberkaross och sen köpa en begagnad Seven och byta kaross, vad gäller för regler då? Hur mycket måste jag besikta om den?, eller är det bara att köra? Jag tänker typ en kaross mera liknande en Fisher Fury? Finns det sen några praktiska problem i konstruktionen som en noob som jag inte förutser? Jag är rätt flink med fiber och form men inte lika mycket med mekaniken … 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 Formellt sett får man räkna med en ny registreringsbesiktning och då brukar besiktningsorganen vilja ha ett underlag från SFRO också. Man förändrar ju till exempel belysningen. Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 Inte ens ombyggt med ny SFRO, bara reg-besiktning så det verkar ju smidigt👍 Tycker detta är ett jätteintressant koncept, kan ev. vara spekulant på på en kaross då nuvarande bygget smått börjar närma sig finalen. Vad gäller ev. praktiska problem får andra svara då jag inte har speciell erfarenhet av 7:or, fundera lite på hur man drar avgassystemet på Fisher Fury? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 1, 2021 Share Posted January 1, 2021 Jag kanske var otydlig, det brukar behövas en form av SFRO-besiktning men är det bara karossen som ändrats blir det ju inte en hel besiktning. Så det blir inte så stor insats. Gustaf 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasArvid Posted January 1, 2021 Author Share Posted January 1, 2021 Stort tack för snabba och tydliga svar Gustaf! God fortsättning på 2021 tillönskas, Niklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts