Mats Karlsson Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 Hej, vad har ni valt för färg att måla ramen med? Jag vill ha nåt som jag kan penselmåla med hemma i garaget. Jag har en burk Hagmans CA primer över sedan mitt förra bilprojekt, funderar på att dra på den först så långt det räcker och sedan köra med nån toppfärg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 Jag använde Por15 från malmmotors.se , hela rostskyddsprogrammet dvs: Marine Clean, Prep and Ready, Rust Preventine Paint och sist färdig färg, penselmålades, tänk bara på att täcka för gängor/hål. Det biter som he... vid målningen av Rostskyddsfärgen. /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted December 26, 2020 Author Share Posted December 26, 2020 Jag kollade på Por15 men tyckte det verkade omständigt så det blev en burk Alcro komplett från den lokala färghandeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted December 27, 2020 Share Posted December 27, 2020 Jag kan bara stämma in i kören om POR-15 - jäkligt bra bett i denna färg och blir fin yta om man tex rullar med en liten filt-rulle (går relativt snabbt). Tvätta ramen måste du ju göra ändå (Marine Clean) och met Metal Ready så etsas metallen så vidhäftningen bli ännu bättre. Detta mellansteg är inte speciellt jobbigt. Det största jobbet är ju själva målningen och det kommer du inte ifrån 😉 Jag har siktet på POR-15 för min GT40, alternativet är att lämna bort för pulverlack men gillar det inte helt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Kangas Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Jag har kört med en epoxi primer 2 lager, finns lite här o var beroende på krav, sedan kan man antingen pensla/spraya en annan färg över. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john koskela Posted March 18, 2021 Share Posted March 18, 2021 Galva ramen. Då får du rostskydd även invändigt samt att den "läker" sig själv vid små ev repor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts