Mats Karlsson Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Hej, hur har ni gjort med dragning av bromsslangar längs främre och bakre länkarmar. Har ni fäst in slangarna mot länkarmarna och hur, några andra tips eller bra att tänka på saker? Även handbromskablarna till Sierra bakok är intressant att se lösningar på. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Mina bromsslangar fram är bara infästa i ändarna med samma klammer som för handbromsvajern. Slangarna fram har även sådana kuddar på sig för att skydda om de går mot länkarmarna. Det är standard från någon bil... Har funkat bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 Buntband av bra kvalitet. Nu har jag i och för sig stålomspunnet (silvriga) som är tunnare och slangen riktad neråt. Men det har fungerat bra. Den svarta flätade är till hastighetssensorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted July 6, 2020 Author Share Posted July 6, 2020 Tack Rikard, lite så tänkte jag med att dra slangen längs nedre länkarmarna och buntbanda fast den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 Har ingen bild på det, men innanför karossen sitter slangen fast med en gummiklädd rostfri klämma (P-clips?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts