Pedalen Posted June 10, 2020 Share Posted June 10, 2020 Hej, har dykt upp en möjlig donatorbil till en sjua men frågan är om den är lämplig. Det ör ju en automat från 2002 på 176 hk. Är det bättre att hitta en manuell bil eller spelar det inte någon roll? Man byter ju växellåda ändå. sören Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted June 10, 2020 Share Posted June 10, 2020 Utan att veta för mycket om just denna motor så brukar man generellt ha andra skillnader också. Främste svänghjul och startmotor, samt kopplingsutrustning. Kanske finns andra differanser också, men dom kan jag inte svara på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 10, 2020 Share Posted June 10, 2020 (edited) rent allmänt är en 9000 eller 900/9-3 med den röda tändkasetten att föredra 94-2001 , b204/b234 heter de ( enklast att få orginal motor styr att fungera stand alone ) . Sedan är de motorerna oxå lite starkare då de EJ är miljö specade med lätt friktions kolvar mm . Men inom 2002 finns ju oxå den nya moderna aluminium motorn så du får nog ge lite mera spec på donator en 2002 kan i teorin va -B207 ( nya 9-3 med t8 styrsystem , knepigt att få att fungera standalone, kräver nog eftermarknads sprut ) svårt med växellådor , pontiac solstice , opel GT passar - b205/b234 9-5 / 9-3 med svart tändkasett = T7 motor styr system med lite mera behov av runt omkring grejer , man behöver bra sw kontakter för att få den att snurra standalone men det har gjorts automat är inget problem mer än att du får leta rätt på svänghjul De mesta här använder B204 , lite för den är enklast att hitta och personligen tycker jag det är bättre att varva 7200 än ha mördar vridet i botten med B234 Edited June 10, 2020 by LUPUS 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.