LarsA Posted December 21, 2019 Share Posted December 21, 2019 Finns det någon här som har kunskap om vilka motorer, växellådor, och bakaxlar från Suzukk som kan vara lämpliga till en "Seven" Jag tänker mig en lätt motor på 100-150hk, växellåda, och en lämpligbakaxel. Axlarna från jeepliknande modeller verkar ju ha diffhuset långt förskutet åt höger.(Perfekt till ett vänsterstyrt clubman-bygge?😉) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted December 22, 2019 Share Posted December 22, 2019 (edited) Halloj och välkommen ! Det finns en del sevenbilar med Suzuki motorer från Suzuki swift och växellåda från samurai (med bortplockad fördelningslåda) ofta parat med en bakaxel från toyota tercel har jag för mig. Fördelen med Suzuki drivlinan är att den är väldigt lätt. Att bygga seven är att lägga pussel med bildelar och egna påhitt. Det finns massor med bra information för den som bygger inom detta forumet. Lycka till. Bli gärna medlem i föreningen, Detta ger dig rabatter hos olika firmor och möjlighet att delta i olika evenemang bl.a trackday kinnekulle till en väldigt förmånlig kostnad Edited December 22, 2019 by Kjelland28 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted December 22, 2019 Share Posted December 22, 2019 Kolla Pelle17Bs bygge med Susuki Swift turbo och Samurai växellåda, den är frän som fan och går som ett skott.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsA Posted December 22, 2019 Author Share Posted December 22, 2019 20 timmar sedan, Kjelland28 sade: Halloj och välkommen ! Det finns en del sevenbilar med Suzuki motorer från Suzuki swift och växellåda från samurai (med bortplockad fördelningslåda) ofta parat med en bakaxel från toyota tercel har jag för mig. Fördelen med Suzuki drivlinan är att den är väldigt lätt. Att bygga seven är att lägga pussel med bildelar och egna påhitt. Det finns massor med bra information för den som bygger inom detta forumet. Lycka till. Bli gärna medlem i föreningen, Detta ger dig rabatter hos olika firmor och möjlighet att delta i olika evenemang bl.a trackday kinnekulle till en väldigt förmånlig kostnad Ok, tack👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Weinö Posted December 23, 2019 Share Posted December 23, 2019 Jag kör med turboladdad Swiftmotor och Samurailåda mot en Cortina GT bakaxel. Inte jag som byggt ihop det, men det är en trevlig set-up med bra körglädje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts