family guy Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 På grund av diverse strul med min Megasquirtinstallation beslutade jag mig för att konvertera till Dubbla DCOE 45:or i stället. Förhoppningsvis ska det låta lite roligare också. Ett problem jag dock inte förutsåg var att det blev ordentligt tajt mellan generator och insugsrör, det kolliderar inte men avståndet kan mätas med bladmått.. Jag tänkte först låta det vara och ta tag i det till vintern, men vid provstarten fick jag omedelbart ett bränsleläckage då jag glömt att dra banjokopplingen i bilden. Jag fick omedelbart kalla fötter, det är nog bara att bita i det sura äpplet och åtgärda problemet. Som jag ser det finns det två alternativ: 1. Byta till en mindre generator så att jag för plats med en sköld över, alltså för att förhindra eventuell utläckande bensin att hamna i generatorn. 2. Flytta generatorn till andra sidan. Betydligt meckigare verkar det som. Alla förslag mottages tacksamt, jag är framför allt nyfiken på hur andra som kör Zetec med förgasare gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 Jag hade samma Weber på min ett tag innan jag bytte till MC-förgasare. Då körde jag med Racelines generatorfäste och där var inga problem med platsen. Kan varit så att min generator var mindre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted July 1, 2019 Author Share Posted July 1, 2019 Det såg ju prydligt ut! Generatorn är med största säkerhet mindre, jag har behållit originalgeneratorn av sparsamhetsskäl. Jag får kolla vad Raceline har i hyllorna, tack för tipset! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 Jag kör med original fästet som satt på motorn när den köptes och om jag inte minns helt fel så är generatorn från en Suzuki vitara. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted July 2, 2019 Author Share Posted July 2, 2019 Tack Nisse, det ser ut som något som skulle funka utan att skapa stora hål i plånboken. Det kanske rentav skulle funka för mig att bara flytta originalgeneratorn, nu sitter generatorn i den stora gjutjärnsklumpen som även utgjorde övre motorfäste när motorn satt i en Mondeo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted July 2, 2019 Share Posted July 2, 2019 Hittade en bild på generatorfästet. Det är bortkapat en hel del material. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.