Hasse i Bua Posted December 28, 2018 Share Posted December 28, 2018 Någon som har erfarenhet av GM´s lilla 262 v8? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse i Bua Posted February 10, 2019 Author Share Posted February 10, 2019 Ingen som har några erfarenheter alls??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 Jag har själv ingen v8-erfarenhet, men vad jag förstår är 262 en helt vanlig Cheva smallblock, det vill säga samma som t.ex 305 och 350. Så nog borde det finnas erfarenhet här.Kanske du får ge lite mer bakgrund till din fråga? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse i Bua Posted February 10, 2019 Author Share Posted February 10, 2019 (edited) Tack för svar!! Jo frågan är egentligen om det går att använda den motorn i den Westfield som jag har. Idag sitter det en Ford Focusmotor i med en Omex 3000 styrbox som jag är så innerligt trött på! Undrar om GM´s 262:a är får tung? Hittar inga viktangivelser på nätet hur mycket jag än letar??? Effektmässigt borde det inte vara några problem då den bara lämnar 110 hk..... Men det kan väl inte vara samma block som 305 - 350?? Eller?? Tacksam för all info angående detta som går att få, o är det någonstans det borde finnas så är det väl här?!!! Edited February 10, 2019 by Hasse i Bua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 Gm 262 kan också vara en V6, kolla denna länk så får du viktuppgifter http://www.locostusa.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=4299 många sidor med information. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Generellt sett...om bilen/ramen är byggd för en Zetec är den oftast olämplig för en V8. 262 är inte speciellt mycket lättare (om den är lättare alls) än en 305-350, det är ju främst borr och slag som skiljer men i övrigt ser motorn likadan ut (med små skillnader). Ska man bygga en V8-Locost behöver ramen anpassas för det från början, alla jag besiktat har haft större och grövre ramar (oftast 30x30x3 mm i huvudramen). Är du trött på Omex finns det ju en uppsjö av styrsystem att välja mellan... 😉 Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.