Jump to content

hur man bygger en ferrari utav en honda.


jimmy.e

Recommended Posts

:huh: :o :D :lol: Välisolerat, om man säger.

Är lite kluven till det här. Imponerad av att någon orkar genomföra det och få det snyggt. "locost" är det väl också, räknar man bort hjulen (och donatorn) så är det inga svindlande summor det rör sig om. 5% vilda ideer, 5% talang och 90% arbete. :notworthy: Det är åtminstonde inte en Nissan Micra under skalet och bilen fyller säkert sitt syfte.

Link to comment
Share on other sites

visst är bilen trevlig trots all frigolit.....

men står man bredvid och beundrar den och ägaren kommer och hoppar in....

virder om nyckeln och den låter som en elvisp så blir man nog inte annat än besviken trots allt....

och sedan fattas det ju en viss mängd effekt för att leva upp till frigol.. utseéndet menar jag...

Link to comment
Share on other sites

På tal om ferraris mullrande V12:or... Jag körde om en ferrari på en motorväg nere i skåne för några veckor sedan. Han låg i innerfilen, och jag körde rätt sakta om i kön i ytterfilen. Redan långt innan jag såg ferrarin hörde jag ett underligt, störande visslande ljud. Först började jag undra om det var något av mina hjullager som var på gång och ge sig, för ljudet bara ökade i styrka. Ungefär när jag började bli riktigt orolig passerade jag ferrarin, och insåg att det var från den oväsendet kom. Svårt att beskriva det, men det var någonting mitt emellan ett väsande och ett visslande ljud. Som en kontant laddande turbo utan luftrenare skulle man kunna säga. Något muller hördes över huvud taget inte. Tänkte inte på det då, men kanske var även denna bil en replika byggd på någon japansk bil med elvisp-motor. Svårt att säga, jag är inget vidare på att skilja äkta ferrari från fake, särskillt inte i rusningstrafik på en motorväg.

Link to comment
Share on other sites

min närmsta hälsning på en Ferrari var i ösregn, då jag gick på trotoaren och han brände på och stänkte upp en hel vattenpöl innanför jackan. :icon_angry:

Men den mullrade en del tror jag... eller så var det corvetten som kom efteråt :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Tja - vad säger man! Först håller jag med om att NSX:en är klart snyggare original! Dock är jag imponerad av arbetet som ligger bakom denna skapelsen... Sen är det ju faktiskt så att den där "frigoliten" som brukar kallas divinycell inte är kvar under lacken utan det används bara för att forma skalet med - sedan lägger man glasfiber utanpå och därefter tar man bort det igen ;)

Vi kommer att använda sånt för att modifiera noskonen så den passar vår ram inför tillverkningen av pluggen till formen där vi sen skall gjuta noskonerna i...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...