Jump to content

Leverantör av chassi + kaross 2016


Recommended Posts

Hej,

Är ny på detta forum och jag misstänker undermedvetet "lurad" hit av kompisar i LocostSweden Wink Smile
Konstigt nog inser jag suget att bygga något med dubbla cylinders, tak över huvudet och i övrigt en fräck design.

Jag har sedan +5 år en Super Seven Westfield med SAAB 2.0L turbo som jag har byggt. Nu går tankarna till att bygga en GT40; jag skriver inte "Ford" för jag är inte på det klara vilken drivlina det kommer bli (...dvs OM det blir något GT40 bygge; andra hävdar NÄR Wink )

Jag är nog på det klara med några val:
* Det skall bli en Mk1:a då jag gillar formerna
* Jag skall köpa chassi't och inte bygga själv och det bör vara av en hyfsad leverantör eller gjort på ett sätt så man kan köpa sig ur vissa sitationer.
* Köpa kaross såklart

Då funderar jag på vilken leveratör av chassi + kaross som är bäst.
SothernGT verkar vara bra men verkar ligga en bra bit över pris jämfört med Tornado.
- Finns det starka motivationer att välja SouthernGT framför Tornado?
- Någon här som bygger på Tornado eller SouthernGT chassi?
- Finns det andra bra leverantörer?

Alla tips är välkomna!

Link to comment
Share on other sites

Det bästa tror jag är att besöka och se pågående och färdiga byggen, sedan ta en tripp och besöka leverantörer. Läs mycket på forum etc. Jag fastnade för SGT och hoppas på att få hem lite prylar i årsskiftet. Då lär det visa sig om det var rätt val 🙂

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig Arto.
Det var ju ett av syftena att får reda på vilka som bygger SGT och Tornado och kanske andra kit som de kan rekommendera. Till att börja med studera deras byggtrådar/bilder och helst besöka innan man ev besöker fabriken.

Var det något specifik som gjorde att du fastnade för SGT? Helhetskänsla, , kvalitet, relationen med leverantören?

Spännande för dig, snart julafton 🙂

Link to comment
Share on other sites

Jag kunde bara hitta inlägg med positiva kommentarer och Mick verkar ha ett mycket gott rykte. Jag gillar vissa lösningar, främst i hjulupphägningen på SGT'n så grunden är hygglig. Jag tycker det är lite kul med hjulvinklar och kommer att modda lite
(Alla har vi våra böjelser 😉)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Han som tillverkar karosser till Southern GT kan också sälja direkt till dom som bygger med andra chassin.

Han heter Lee Dawson och hittade några uppgifter (ej verifierade).
Telefonnummer: 07979 785425
E-mail address: eedaws@supanet.com (eller dawson.L2@sky.com )
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lee-dawson-48362151/

Ref: https://www.gt40enthusiastsclub.com/suppliers

Link to comment
Share on other sites

Joacim wrote:
Han som tillverkar karosser till Southern GT kan också sälja direkt till dom som bygger med andra chassin.

Han heter Lee Dawson och hittade några uppgifter (ej verifierade).
Telefonnummer: 07979 785425
E-mail address: eedaws@supanet.com (eller dawson.L2@sky.com )
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lee-dawson-48362151/

Ref: https://www.gt40enthusiastsclub.com/suppliers


Det är sky-adressen som gäller för kontakt.
Hälsa från mig så blir det bra Mr. Green

Edit: Om du inte redan funderat på det så skulle jag rekommendera att köpa ruta samtidigt. Då frakten blir försumbar för samemballage.
Köper du rutan separat så kommer frakten på den äta upp det låga priset... (Inte köpt från Lee alltså, men han har varit väldigt tillmötesgående med att ta emot och samfrakta för mig)
Link to comment
Share on other sites

Det är extra + poäng på att återkomma och sammanfatta i en tråd så att även svar på ställd fråga framgår. Det får vi alla glädje av, vackert & tummen upp!

Link to comment
Share on other sites

SwedishGT40 wrote:


Det är sky-adressen som gäller för kontakt.
Hälsa från mig så blir det bra Mr. Green

Edit: Om du inte redan funderat på det så skulle jag rekommendera att köpa ruta samtidigt. Då frakten blir försumbar för samemballage.
Köper du rutan separat så kommer frakten på den äta upp det låga priset... (Inte köpt från Lee alltså, men han har varit väldigt tillmötesgående med att ta emot och samfrakta för mig)


Jag har redan beställt body och chassi (och rutor av anledningen du skriver) från Tornado så jag omfattas inte utav tipset men ändå ett bra tips 🙂
Att jag följde upp mina frågor var snarare att någon annan newbie kommer läsa det och kan dra nytta av det 😃
Link to comment
Share on other sites

Joacim wrote:
................Att jag följde upp mina frågor var snarare att någon annan newbie kommer läsa det och kan dra nytta av det 😃


Det är ju just det som är meningen med ett forum, Som extra bonus får man glädjen att få kontakt med en del likasinnade och trevliga typer att ibland även träffa irl. :cool:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...