Jump to content

annan insprutning på motorn än orginal


Recommended Posts

jag har en liten fråga ang insputning kontra sbp:s stingslighet.

Det är så att jag har raggat tag på en fin rova men insprutningen som hör till den vill ha med typ allt som hörde till den gamla bilen så som lampor instrument etc...

vad säger sbp om jag trycker dit ett eftermarknadssprut för att slippa konka runt på massa extra skrot från donatorbilen? :blink:

det samma gällande om jag skulle ta en motor med K-jet och sätta på ett megasquirt för att få motorn avgasrenad?? :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Stämmer det här ??? Har varit iväg och införskaffat mig en nissan 180zx turbo motor utan databox/härva. Vore ju perfekt om det stämmer, för jag hade ändå tänkt å köra med megasquirt! :) En kompis har fått det att fungera på en nissan 200 motor med ford "edis" tändning eller vad det hette. Kolla in här:

http://www.s12ofsweden.com/topic.asp?TOPIC_ID=206

Var hem till honom en kvälll och skulle kika på insprutningen när det slog mig att "den där lilla motorn" (180zx 8v) skulle vara perfekt i mitt bygge, kollade lite annonser och åkte iväg till kolbäck dan efter å köpte en motor med växellåda + kardan för 500:-! Iofs utan turbo, men sån ska man väl ha en ny ändå. Motorn går iallafall att mäta efter om den skulle visa sig vara skräp.

Hojs!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...