hoffman_gt40 Posted May 30, 2011 Posted May 30, 2011 Kul Thomas! Det kan jag säga efter alla timmar jag lagt på min kaross ,att det där ser betydligt bättre ut än min kaross och då är min nändå en av de bättre som GOX levererat. Mvh Peter Quote
catskalle Posted May 30, 2011 Author Posted May 30, 2011 Ja det känns faktiskt inspirerande att börja passa in grejorna. Synd att jag inte tog bilder på insidan av dörrar och dyl för det var riktigt mumsigt. Men jag var väll lite tagen 6 st GT40 inom 100 meter med några provsittningar blev nog förmycket 😲 . Får lägga upp detaljerade bilder när karossen kommer hem. /Thomas Quote
Örjan Brattberg Posted May 30, 2011 Posted May 30, 2011 Inga tommrum i kanterna vad man kan se. Ska bli spännande att se i verkligheten. mvh Örjan Quote
catskalle Posted May 30, 2011 Author Posted May 30, 2011 Örjan jag tänkte kika ut under nästa vecka och kolla lite hur det fortskrider för dig om det är ok. /Thomas Quote
Örjan Brattberg Posted May 30, 2011 Posted May 30, 2011 Du är välkommen Slå en signal före så jag är hemma mvh Örjan Quote
Starhonk Posted May 31, 2011 Posted May 31, 2011 Ser bra ut på bilderna. Det riktiga svaret brukar man få genom att vara lite elak med ett lagom vasst och tungt föremål och knacka på alla skarpa kanter. Då kommer man identifiera ev luftfickor. Mvh Henrik Quote
catskalle Posted June 1, 2011 Author Posted June 1, 2011 Jag får köra ett knacktest när grejorna kommer hem 🙂 /Thomas Quote
anders_gt40 Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Hur får du hem karossen? Jag ska precis beställa chassie med leverans i slutet augusti när förhoppningsvis garaget är klart. Jag hade tänkt att ta bil och släp för att godkänna chassiet innan slutbetalning och tydligen finns det en fraktbåt som går mellan göteborg och england som tar passagerare samt bilar, se länk http://freight.dfdsseaways.com/dfds_ferries/north_sea_ferries/gothenburg_immingham_ferries Quote
heralue Posted June 2, 2011 Posted June 2, 2011 Det går alldeles utmärkt att köra hela vägen ner till Calais färja över till Dover. Vi gjorde den resan för 2 år sedan. 330 mil en helg !!! Quote
anders_gt40 Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 När får du hem karossen, tänkte nog ta kaross samtidigt som chassiet och det skulle vara kul att komma och kika på din kaross innan man beställer, dvs om man får komma över. Du höll väl till i Söderhamn? Quote
catskalle Posted June 4, 2011 Author Posted June 4, 2011 Min kaross kommer med schenker (bra avtal via jobbet), så Mick fixar en låda till karossen och vindrutan. Anders du är självklart välkommen! håll koll på forumet när karossen har kommit hem och hör av dig. Quote
Guest_gt40 Posted June 17, 2011 Posted June 17, 2011 Hejsan, Har du fått någon kaross än? Tänkte jag skulle få se den innan jag beställer vill ha både kaross och chassie på samma upphämtning. Quote
catskalle Posted June 20, 2011 Author Posted June 20, 2011 Ingen kaross ännu, dom skall ändra om den lite så den är anpassad till vä styrning. Ska ringa Mick den här veckan och höra hur det går! Skriver så fort det händer något, /Thomas Quote
heralue Posted June 20, 2011 Posted June 20, 2011 Vänsterstyrning ????? Ska du inte ha högerstyrning med växelspaken fräckt i "tröskellådan" ??? Quote
catskalle Posted June 21, 2011 Author Posted June 21, 2011 Ja jag vägde fram och tillbaka flera gånger 😕 men jag har ju tänkt att köra på svenska vägar och förmodligen köra om en och annan bil så jag tror att det funkar bäst för mig med vä styrning men höger är ju mer rätt 😃 /Thomas Quote
catskalle Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 Fick mail från Mick (Southern GT) idag och dom är klar att skicka grejorna på Tisdag 😃 /Thomas Quote
catskalle Posted July 4, 2011 Author Posted July 4, 2011 Nu är karossen hemma! Lite överdriven låda kanske 😃 Lite detaljerpå dörrar, ingjutna rostfria gångjärn fronten och baken skriv om ni vill se något specefikt så fotar jag och lägger ut. /Thomas Quote
Örjan Brattberg Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 Ser jättefin ut. När får man komma och titta? mvh Örjan Quote
catskalle Posted July 4, 2011 Author Posted July 4, 2011 slå en pingel imorgon (Tis) eller någon annan dag är jag hemma så är du välkommen. /Thomas Quote
hoffman_gt40 Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 Jag har gjort i ordning en komplett kaross från GOX ,av det jag kan döma så är det betydligt bättre passform på delarna på din kaross. Stämmer dörrar mot taket,framkant/bakkant på ovandelen vilket är svårt att få till ifall det ej stämmer så tror jag att du har sparat några månader av tråkig plastning och modifiering. Bara det att dörr gångjärnsfästet satt där känns seriöst,det skulle ingå på gox men jag har inte hört om någon som fått det monterat. Framhuven (lillhuven) verkar passa mycket bra även den. Har du hittat några gelcoat luftblåsor? Det verkar även varit en seriös och pålitlig leverantör av karossen vilket måste kännas possitivt. Va luftintaget till motorn (genomföringen)ditplastat eller får du göra det själv? Mvh Peter H Quote
catskalle Posted July 5, 2011 Author Posted July 5, 2011 Tänkte testa lite mer ikväll med passform och så, Peter vad jag har sett så här långt så finns inga luftblåsor, och ja genomförningarna var dit plastad 😕 eller vänta jo jag kollade igenom där igår ähhh jag kollar ikväll jag kollade så mycket saker igår men kollar man på bilden på bakdelen så ser det ju bra ut där. /Thomas Quote
Örjan Brattberg Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 Åkte över till Thomas med höga förväntningar och de infriades med råge. Finnishen var på topp både utvändigt och invändigt. Inte tillstymmelse till blåsor. Stadigt jämfört med vad man själv är van vid. Mycket var igen-boxat och gav naturligtvis stabiliteten. Man fick känslan att det var formgjuten plast utan glasfiber. Fanns inte ett enda glasfiberstrå synligt någonstans. Tror Thomas kommer att spara mycket jobb med detta köp. mvh Örjan Quote
catskalle Posted July 6, 2011 Author Posted July 6, 2011 Tack för besöket Örjan, Peter det var plastat och klart vid luft till motorn! /Thomas Quote
a_annell_gt40 Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 Vad tror du priset utan dina kontakter kan hamna på från Mick till sverige. Jag står i valet och kvalet till att åka över eller att dom får skeppa den på bil, dvs ram och kaross. Det lär väl gå på volym och inte vikt och man borde få in ram och kaross i samma häck som din skulle jag tro efter ha set bilden på din. Jag har ju tid på mig innan jag måste bestämma mig, samtidigt kan det va kul att åka över. Quote
catskalle Posted July 6, 2011 Author Posted July 6, 2011 Pris från England till Sverige skulle jag tro blir mellan 10-15000:- men jag vet inte för jag vet inte vad vårat aval ger för rabatt. Ja det gick på volym 8m³ var den lådan på. När jag räknade på att hyra bil , färja , diesel så hamnade jag på dom pengarna som jag skrev nyss men kan du låna bil så går det säkert att komma ner i kostnad. Micke har nog lite mer koll på vad det kan kosta att bila över och hämta. /Thomas Quote
heralue Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 Vi åkte: Trelleborg-Travemünde 2785 kr med lätt lastbil och sovhytt för 3 Calais-Dover, Dover Calais 308 Euro Hotell 2 nätter i Calais 164 Euro Rödby-Puttgarden 992 kr Bron 400 kr Calais till Växjö var 1300 km Quote
catskalle Posted July 19, 2011 Author Posted July 19, 2011 Behöver forumets vishet om pris och om det är rätt del (ska köra med stående spjällhus typ 48 IDA) svarade kanske på min egen fråga där 😕 , men finns det saker att tänka på med ett insug som detta. 2400:- för insug "289/302 IDA" inkl frakt från US kan väll inte vara fel pris! Quote
Starhonk Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 De där brukade kosta 7000 sek tidigare! Sa du ink frakt? Jag har sett detya också men det måste vara otroligt bra villkor! Vilka spjällhus funderar du på? Mvh Henrik Quote
catskalle Posted July 20, 2011 Author Posted July 20, 2011 Vi får ju se när det kommer hem vilken kvalite det är på grejerna. Jag har kollat på jenvey men är öppen för förslag. Kör du stående nu? /Thomas Quote
Starhonk Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Jag kör med original spjällhus monterat på ett plenum som jag gjort själv. Kikar på olika alternativ för stående. Jenvey är ju fina grejor men det finns många andra också, t.ex TWM. Det beror också lite påvad man vill betala också. Ett Hillbornsprut konverterat till EFI är väl det som stått närmast till buds hitintills. Mvh Henrik Quote
catskalle Posted July 25, 2011 Author Posted July 25, 2011 Köpte en åka till jobbet hoj i början på sommaren! Men den var ju ganska tråkig Och eftersom att garaget inte riktigt är klart för svetsning så infann sig lite bygg abstinens och då stog hondan där och fick sig en omgång 😃 Blev riktigt rolig att köra faktiskt! /Thomas Quote
catskalle Posted August 2, 2011 Author Posted August 2, 2011 maltezerkorset på hojen var lite iögonfallande sedan norge grejen så jag lackade om tanken idag! /Thomas Quote
catskalle Posted August 2, 2011 Author Posted August 2, 2011 Örjan kom över idag och vi satt och drack kaffe och diskuterade lite om motorer och allt möjligt GT40 orienterat, och plötsligt står posten på uppfarten och vill leverera något 😃 Totalt 3000:- hemma och grejorna ser bra ut hoppas passformen är lika bra. förmodligen bättre flöde än original 5.0 insuget 😃 /Thomas Quote
Starhonk Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 Underbart och 3000 spänn! Vilket fynd!! Mvh Henrik Quote
catskalle Posted September 17, 2011 Author Posted September 17, 2011 Har inte hänt så mycket den sista tiden ska ta tag i garaget idag och städa ur alla trädgårdsgrejor så jag får plats för det viktiga och roliga 😃 . Väntar annars på grejor från det stora landen i väst bla, toppar AFR 185 non emission, väntar även på vevaxel,stakar och kolvar ett Eagle kit #14008 med internbalancerad vevaxel. Quote
Starhonk Posted September 17, 2011 Posted September 17, 2011 Mumsigt - suktar precis efter exakt de topparna. Tror att de blir kanon! Mvh Henrik Quote
Guest_gt40 Posted October 28, 2011 Posted October 28, 2011 Äntligen har det kommit lite godis från USA! AFR 185 outlaw toppar Passade på att jämföra mot ett par 351 clevland toppar å jösses vilka hål de är i dom topparna 😲 dom motorerna måste ha gillat att varvas 😃 /Thomas Quote
catskalle Posted October 28, 2011 Author Posted October 28, 2011 Man kanske ska vara inloggad när man skriver något också /Thomas Quote
Starhonk Posted October 28, 2011 Posted October 28, 2011 Det är helt otroligt vad tekniken går framåt på även ett sådant moget område som toppar. Dagens toppar ger så otroligt mycket mer än vad man lyckades kräma ur på 60 och 70 talet. Grattis till bra val!! Mvh Henrik Quote
catskalle Posted November 14, 2011 Author Posted November 14, 2011 Är det någon på forumet som har en skärfil på adapterplattan SBF till Audi 016 /Thomas Quote
Hansol Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 Jag har en färdigskuren liggandes om det är av intresse // Peter Quote
catskalle Posted July 27, 2012 Author Posted July 27, 2012 Hej alla GT40 Vänner! Har legat lågt med bygget ett tag, men snackade med världens flitigaste Örjan (Brajon) och fick lite inspiration till kaross inpassning! Örjan var och hälsade på ons och tor, så här kommer lite bilder på vad vi fick till under några eftermiddags timmar! Det passar bättre på andra sidan, tröskeln är ca 15mm kort på vä sidan Här har vi bara lagt ihop motorhuv och mittsektionen på ramen hyffsad passform 😃 Provade även att lägga i rutan som passade äckligt bra! /Thomas Quote
Starhonk Posted July 27, 2012 Posted July 27, 2012 Skönt att rutan passade bra - den är ju inte så flexibel direkt och när man håller på och vrider i mittsektionen så får ju det andra konsekvenser. Hoppas du kommer igång igen nu. Kom förbi på en provtur - det är alltid bra för inspirationen:-) Mvh Henrik Quote
catskalle Posted September 14, 2012 Author Posted September 14, 2012 Dålig uppdatering från en av oss här vid hälsingekusten 😃 men det händer lite saker då och då. Kaross inpassning jobbas det med för tillfället, väntar på att få hem plastnings grejor som är beställda sedan skall det plastas in bakre huvfästen! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.