Örjan Brattberg Posted October 7, 2011 Author Share Posted October 7, 2011 Tack för alla svar Kanske blir det till slut en mix av mått och ögonmått Jag rapporterar hur det går Tyvärr kan jag inte delta imorgon Mvh Örjan[/list] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg87_gt40 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 brajon wrote: Med tumstock höder Med tumstock vänster Jag tittade nyss på dessa två bilder och en sak ja tänkte på när ja såg det här inlägget är att jag tycker att båda bilderna ser ut att vara fotograferade på samma sida? Om man tänker sig mönstret i revan på glasfiberkarossen å hundhåret som ligger på golvet (eller om det är revor i golvet). De ser likadant ut i båda bilderna? 🙂 Jag som inte kommit så långt än i bygget skulle tycka att det är lite intressant att veta vad som väntar mig framöver, så ja skulle uppskatta om du kunde kolla om det är på samma sida eller inte? Mvh Timmy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Tjena! Det ser ut att vara samma sida ,men på bilden framifrån ser man att fronten ligger långt ut åt sidan. Vi pratade om det på träffen och som vi minns får man slipa ur under fronten där den tar i ramen och skjuta den åt det hållet som erfodras. Sen får man kapa ur uppe i bakant av huven mot taksektionen kanske 10 mm på,den sida som erfodras. Tror alla råkat ut för det mer eller mindre. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 Ni har båda rätt. Hade två bilder från höger sida och en från vänster och naturligtvis tog jag fel. Bild från vänster sida ska komma här under mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 För dom flesta gox byggare funkar det att göra ett litet ingrepp i plasten,men vi har legat i spannet 5-15 mm fel men dina 40 mm kräver nog att man kortar profilerna till främre ramben för att "knuffa" över ronten dvs kapa på vänster sida ,ta bort lite plast bakom vä tanklock tills man är hemma. Det gick nog fort när den ramen tillverkades. Lycka till! Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 brajon wrote: Cassius wrote: Vad jag förstått ska en GT40 mäta ungefär 1778mm över ytterkanten på skärmarna fram. Så om du mätar 889mm från mitten och ut borde du komma rätt! Men om skärmarna är så fel, kolla då om de andra hålen är centrerade också! Tack för den uppgiften Nu blir det att mäta med mer än bara ögonmåttet mvh Örjan Har mätt till 1785 mm vilket borde betyda att jag ska krympa på höger och öka på vänster. Blir nog en kul operation om man lyckas hitta mitten 😕 mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Hade tidigare tänkt mig ett fäste för framhuven långt fram och långt ner men har släppt det och sätter nu det originallika fästet inte för att det är originallikt utan for att det verkar ge bättre funktion. Enkel och stabil styrning av huvens position i alla riktningar. Det är ju bra att ha en säker position innan man börjar kapa mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Verkar bli en hel del kapande för att förbättra passningen. Först kapades kanten mot sargen runt framrutan. Lite väl mycket på höger kanske. Har kapat 10 mm på vänster bakkant. Kapade ur låsfacket först så kanske det kan återanvändas. Postar eftersom när jag har dålig erfarenhet av att ha långa inlägg. Det är inte bara en gång allt försvunnit för att jag kommit åt fel tangent mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Har format och passat in plåtkanter för att bygga den nya kanten mot rutsargen Sen kladdat dit 3 lager. Lämnat mitten och längst ut till vänster och höger för nästa omgång. Mitten ska ju ha ett urtag för torkaren och längst ut ska det smyga ihop med dörrarna Såg för övrigt en kitcarbyggserie på kanal 10. De plastade ihop skärm och dörr och kapade sedan isär. Blev naturligtvis en fin övergång. Återstår att se om man provar den metoden mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Jag såg också den serien det var cobrabyggare http://www.pacificroadster.com/ . Är också inne på den linjen ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Jag tittar på bilderna och kan konstatera att det slutar för dig som för mig och säkert alla andra som bygger GOX der är inget att fundera över,det finns inga genvägar det är bara att ta fram kapgrejorna och plastdunken och köra. Ingen ide att fega ,gasen i botten bara. Ingen dum ide med att plasta ihop och såga isär sen,kan nog spara en del tid och ge ett bra resultat. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Japp - det är som Farbror Barbro säger - "det finns inga genvägar till det perfekta ljudet" Kör hårt och glöm inte masken och handskarna! Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Höger framskärm breddar som sagt ca 20mm mer än vänster. För att de ska bli någotsånär lika försöker jag krympa höger och öka vänster. Min erfarenhet talar för att göra stora snitt för att att inte få hårda brytningar och bygga in stora spänningar. Vänster Höger Nu är skillanden inom millimetern. Passningen mellan skärmkant och tröskelns framkant var bra innan men inte nu längre. Blir nog att kapa loss bakkanten på skärmen och flytta den framåt så att det stämmer bättre och sedan fylla ut mot dörren. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Otroligt seriöst Örjan! Jag blir impad! Nackdelen är ju att när du är klar så kommer det ett helt gäng och karossnappar din framdel och gjuter av den 😆 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Det ligger något i det Henrik säger,är det någon huv man ska göra en form på och gjuta av är det en sån här som någon gjort ett jättejobb och "rättat till" ,snyggt jobbat. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Det blir till det bättre får man hoppas. Kapade loss loss vänster bakkant som planerat för att flytta fram den Springan mot dörren är inte helt ok Nu ligger huven på tork och så får man se vad mer som är snett imorgon. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 På framhuvens kant mot torkaren ska det lämnas plats för torkarfästet. en plåtbit som form åsså på med fiber och plast Nästa i tur. Skärmkanterna möter tröskeln men resten... Finns roligare än att plasta men det ska ju göras. Har börjat inse att den här huven inte kommer att bli 100. Det är mycket som är olikt mellan höger och vänster och det sträcker sig längre fram där allt är inbyggt. Tur att det aldrig är för sent att ge upp :roll: . Man får hitta ett läge när man nöjer sig mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Ja man kan inte vara rädd för polyester och glasfiber. Kämpa på Örjan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Kämpa på - Plastic Fantastic 😃 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Snyggt jobbat Örjan. /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Fortsätter sarga på (tjatigt jobb) med framhuven. Tänker lägga igen den vänstra öppningen för tanklock. Ser ut som de flesta MarkII bara hade ett lock och då på höger sida. Måste funnits en förbindelse mellan tankarna med kapacitet att ta emot en tankning. Kanske någon på forumet vet. Fanns en förhöjning i kanten som behöver planas ut. Efter krympning av höger skärms överhäng över hjulet så försvann den svagt konkava välvningen från dörr till hjulhus. Det ska nu försöka återskapas med hjälp av de lodräta snittet. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Hemskt vad du sliter. Dessa vyer skulle plastaren se.... Gick inte riktigt som instruktionerna från leverantören här inte. Var stark så hoppas jag att du snart har en fin kaross. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 mv1313 wrote: Hemskt vad du sliter. Dessa vyer skulle plastaren se.... Gick inte riktigt som instruktionerna från leverantören här inte. Var stark så hoppas jag att du snart har en fin kaross. I avdelningen bevingade ord från Strömstad " den plastaren var inte bra"! Kämpa på! Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Tack för uppmuntran. Tror att jag börjar se slutet på detta jobb på framhuven. När alla justeringar är klara ska de slipas ur från utsidan så att lappningar från in- oich utsida möts ordentligt. Tyvärr kommer så kommer en bättre utsida att kosta för insidan som bitvis blir ojämn. Dammet i garaget har börjat ändra färg från svartgrått till vitt. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 13, 2011 Author Share Posted November 13, 2011 Nu är huven grovslipad utvändigt och får vila ett tag. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Vilket häst jobb du gjort Örjan ,bra kämpat. Din kaross håller nog bättre måttet än någon annan gt 40 replika. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 Satt plåt för att få en kant för dörrlist och en rundad profil att täcka med mot insidan. Anslutning mellan tak, stolpe och nedre plåt (har inget namn på den plåten) Man tycker det är småsaker men timmarna går Sen är det dags att fästa innetaket mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 Har monterat delarna från Magnus som håller bakhuven på plats. Som alltid är det hög klass på delarna från Magnus. Det lär nog dröja, om någonsin, innan man får till samma klass på bilen Hur som helst så sitter huven klockrent Återkommer om framhuven mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 För att få plats med Magnus huvpositionsdelar (vet inte vad man ska kalla dem) för framhuven måste nederdelen (foten) på framskärmens bakkant breddas och förstärkas. Gjort en form i plåt som omsluter området. Kan kanske behövas något lager till men det får visa sig mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 Profilen som täcker fyrkantröret i A-stolpen har börjat fästas upp på insidan. Eftersom det inte går med punktsvetsen och miggen knappast blir bra utan slipning så fyllde jag upp med Argon och körde igång "skraptiggen". Blev förvånad över vilka skapliga punkter det gick att åstadkomma. Ska dit betydligt tättare med punkter så småningom mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 Vill att framkanten på dörrarna ska få ett fint möte (samma nivå) med kanten på A-stolpen. Det skiljer ganska mycket både på höger och vänster. Kanske inte syns så bra på bilden men skiljer mer än 5 mm i nerkant. Slipar ner rejält för att få bra fäste för ny plast. Har lagt en form med en plåtremsa. Dit med remsor och plast Blir nog minst ett lager från utsidan också. Alltså där plåtremsan sitter nu. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 12, 2011 Author Share Posted December 12, 2011 Har nu fått dit hona och hane för att ge framhuven en fast position i bakkant. Inget förslag än på vad grejorna borde heta? Fick komplettera foten en hel del för att få plats för honan ? och för att få stabilitet. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 12, 2011 Author Share Posted December 12, 2011 Varvar de ändlösa plastjobben med metalljobb. Blev med tiden mindre och mindre nöjd med kuggstångens placering. Den kom för långt fram vilket ledde till att styrstagen fick en inte obetydlig vinkel mot kuggstången. Medförde också att alternativet med en kortare styrarm skulle ge ännu större vinkel. Kapade ur den gamla balken och satt in en ny högre upp för att kuggstången ska rymmas rakt under. Innebär att den flyttats ca 8 cm bakåt. Tyvärr blir rattaxeln för lång men det ska väl gå att lösa. Verkar också komma på lagom nivå med tanke på justermöjliggheter för att förhindra bumpsteer. Kan bli en aning trångt för damaskerna mellan kuggstång och styrstag. Fortfarande plats förvänsterfoten. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Hej Örjan, Att få upp styrväxeln känns bra. Ha bara koll på utväxlingen i styrningen när du labbar med styrarmarna. Personligen ligger jag på 2 1/4 varv mellan fulla utslag och det är lite i snabbaste laget tycker jag. Detta är med en original 740 stång.... Kortar du styrarmarna så får ju du en snabbare styrning. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 God Jul alla forumvänner Nu blir det bara ljusare tider. Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Försök att göra lås (latches) för huvarna. Instrumentbrädans främre kant har naturligtvis inte samma rundning som framrutans nedre ram. Måste fixas. Kul med skopen på plats. Var lite demolerade men borde funka. Mindre bra passning mellan dörrar och instrumentbrädan. Frågan är om man ska bygga på dörren eller brädan eller både och. Byggt på nederkanten av vänster dörr för att kunna ta ut en lagom springa mot tröskeln. Är alltid läge för justeringar Höjde balken 10 mm för att få mer plats för kuggväxeln. Styrstaget kommer nu rakt och bra mot styrarmen som är kortad ca 30 mm Rattaxeln kommer ner en bit men fortfarande bra med plats för vänsterfoten Vy uppifrån mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Tjena Örjan, Du har bra progress ser jag - börjar det närma sig nu att låsa allt med framvagnen? Fick tipset igår att bygga framvagnen i Lego - att jag inte tänkt på det tidigare!!! Det är ett bra sätt för att förstå hur olika vinkelkombinationer påverkar varandra. God fortsättning Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Nu känns det bättre. Har marginal så jag kan korta styrarmen ytterligare om det skulle visa sig behövas. Nu går det inte att komma längre bak med kuggväxeln eftersom pedalerna skulle bottna mot den. Behöver dock förstärka infästningarna eftersom kuggstången rör sig något i sidled trots att hjulen hänger i luften. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Har fäst några VP-rör för att kunna dra tråd till innerbelysning och ev något annat. Valde rör om jag senare skulle få för mig att fylla utrymmet mellan inner- och yttertak med något isolerande skum! Röret som sticker ut kommer att gå ner i vänster B-stolpe Fundering på vad man glömt innan man stänger utrymmet för gott. Kapade och plastade ihop med samma höjd som på höger sida. Nu går brådan rinligt enkelt att sätta på plats. Har inte bestämt hur den ska fästas men det bör inte vara alltför krångligt att ta lös den i framtiden. Man är ju måttligt intresserad av att ligga på rygg på golvet med huvudet under brädan om det ens går mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Hej! Jag ska ta ett kort på min lösning av fastsättning av brädan, den sitter med två m8 per sida med två övre styrningar och avlastare. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Snyggt jobbat Örjan. Om du skall fylla hålrummet i taket med skum tänk på detta kan leda till att kondens/fukt stannar kvar och rost kan frodas välldigt fort MVH Christer.s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 hoffman wrote: Hej! Jag ska ta ett kort på min lösning av fastsättning av brädan, den sitter med två m8 per sida med två övre styrningar och avlastare. Mvh Peter H Tackar på förhand mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 csgt40 wrote: Snyggt jobbat Örjan. Om du skall fylla hålrummet i taket med skum tänk på detta kan leda till att kondens/fukt stannar kvar och rost kan frodas välldigt fort :cry: MVH Christer.s Tack Christer Det ska nog vara ett jävligt bra skum innan man törs. Har för mig att man fyllde taket i Alfasud och det blev precis som du säger Christer mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Här kommer bilden på fästet för brädan fastplastade plåtar i brädan när man drar skruvarna sitter brädan som berget. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 9, 2012 Author Share Posted January 9, 2012 Plåtar enligt Peters förslag. Tog ur på några ställen för att få nya plasten att möta den gamla. Tänkte sedan lägga ett varv med vävd fiber för att försluta kanten. Nu är det ingen återvändo för innertaket. Känns som ett steg i arbetet när man fäster saker definitivt. Gjort lås som funkar skapligt. Lite småbökigt att öppna huven eftersom det inte finns någon fjäder som håller ut haken. Bygeln är från ett wirelås. mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Onekligen ballt och ambitiöst att göra egna lås - hatten av! Nu vet jag inte hur du konstruerat men vill väl att låset liksom skall gå över en "excenter" så att det inte kan hoppa upp av sig självt. Är du med på vad jag menar? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Har lyft på locken, tagit bort tråget och lyft på några svep. Har ingen historik på motorn. Den ingick när jag köpte det påbörjade projektet. Det är en 351 Windsor. Tolkar gjutnumet som att det är en -74 som suttit i en stor Ford Inte mycket vändkant Har ingen uppfattning om det är originalkolvar. Veven är slipad 0,10 och ytorna ser fina ut. Syns något minimalt spår mitt på bakre ramvevytan men samtidigt är lagret 2-delat så spåret kommer inte i kontakt med lagret. Topparnas gjutnummer tolkar jag som att de är från -70. Har läst att från och med -74 så gjordes förbränningsrummen större med lägre kompression varför tidigare har mer komp. Skvalpplåt i tråget. Förgasaren är en Holley och kanske orginal Insuget är i gjutjärn och även det kanske original. Portarna i insuget är avsevärt mycket mindre (lägre) än portarna i topparna. Med köpet följde ett "no-name" alu-insug men även det har portar som mindre än topparnas. Kanske vore det lämpligt med ett insug och förgasare som matchar topparna? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Tjena Örjan! Spåret i veven spelar nog ingen roll,polera veven med fint våtslippapper så syns det om det är någon fara eller ej. Topparna och insuget matchportar man, men ska du köra två port spelar det ingen roll,då kommer effekt begränsningen ligga i förgasaren/insuget. Jag skulle satsa på fyrportsinsug på en gång då kommer du ändå ligga inom effekt gränsen hos sfro ,då kan man börja lägga ner jobb på matchportning. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojan_gt40 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 brajon wrote: Har lyft på locken, tagit bort tråget och lyft på några svep. Har ingen historik på motorn. Den ingick när jag köpte det påbörjade projektet. Det är en 351 Windsor. Tolkar gjutnumet som att det är en -74 som suttit i en stor Ford Inte mycket vändkant Har ingen uppfattning om det är originalkolvar. Veven är slipad 0,10 och ytorna ser fina ut. Syns något minimalt spår mitt på bakre ramvevytan men samtidigt är lagret 2-delat så spåret kommer inte i kontakt med lagret. Topparnas gjutnummer tolkar jag som att de är från -70. Har läst att från och med -74 så gjordes förbränningsrummen större med lägre kompression varför tidigare har mer komp. Skvalpplåt i tråget. Förgasaren är en Holley och kanske orginal Insuget är i gjutjärn och även det kanske original. Portarna i insuget är avsevärt mycket mindre (lägre) än portarna i topparna. Med köpet följde ett "no-name" alu-insug men även det har portar som mindre än topparnas. Kanske vore det lämpligt med ett insug och förgasare som matchar topparna? mvh Örjan http://www.fordmuscleforums.com/stroker-engines/492291-my-351-block-worth-stroking.html Vete fan om jag e på rätt spår så yrslig som ja e. Men vill ha en 351c w m 351 elr 400 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Jag har faktiskt en testmotor som gått 20 varv på LeMans i en mirage gt stående och skräpar. Jag byggde en 351 först till min bilsom nu står i reserv,bytte till en 302 (strokad till 331) för att kunna ha samma crossover system på fler motorer ,då 351 blir bredare passar inte det systemat från 351 Men vet du säkert att du ska köra en och samma motor är 351 en riktigt trevlig motor med bra utvecklingspotentional. Ett tipps beroende på din bygg budget är budgeten låg,lägg krutet på bil och chassie nu och renovera upp motorn med en lite vassare kam 4 ports insug och kör med de 300 hk du får. Har du lite stålar att lägga nu,satsa på att bygga en stark bottendel h profilstakar fina smidda kolvar och balansera kör standard toppar o 4port. för att senare kunna uppgradera med roliga toppar och insug,men då behöver man inte göra om bottendelen. Det kanske kostnadsefektivaste är nog att köpa komplett motor från välrenomerad firma i usa på en gång,men då missar man det roliga med att bygga en egen motor. Mvh Peter H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.