GT40 Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Bra jobbat! Hög klass 🙂 Jag har just gjort färdigt lykthållarna själv... Blev bra mycket mer fästen och grejer än du verkar få... Ser bra ut. Ett tips, lyktan rör på sig en del när man justerar så kolla frigången i hålet, fick slipa upp en del på min. Angående polykarbonat, lägger du den direkt mot plåten (formen) när du grillar eller har du något emellan? /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Ser riktigt bra ut!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted January 25, 2016 Author Share Posted January 25, 2016 Mackan wrote: Bra jobbat! Hög klass 🙂 Jag har just gjort färdigt lykthållarna själv... Blev bra mycket mer fästen och grejer än du verkar få... Ser bra ut. Ett tips, lyktan rör på sig en del när man justerar så kolla frigången i hålet, fick slipa upp en del på min. Angående polykarbonat, lägger du den direkt mot plåten (formen) när du grillar eller har du något emellan? /Markus Tack för tipset ! Jag provade att endast ha skyddsplasten kvar och det fungerade utmärkt. Men som sagt svårt med tiden o värmen, lite för länge så kokar plasten -inte kul. Man får prova sig fram med spillbitar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted January 25, 2016 Author Share Posted January 25, 2016 Typ så här fast med skyddsplasten kvar!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Polykarbonat innehåller fukt som gör att det vill koka. Jag har inte provat själv men läste någonstans att man ska höja tempen långsamt. Hur långsamt? Ingen aning egentligen men gissar att man vill få ur fukten. Det är enklare med plexiglas (Acrylglas) som är lite mer reptåligt men spricker lättare. Mitt första inlägg här på forumet, förhoppningsvis kommer en byggtråd såsmåningom 🙂 Plasten från Southern verkar fö. väldigt fin på bilderna! Man kanske ska satsa på det? Fortsätt posta med fina närbilder på dina fina prylar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted January 26, 2016 Author Share Posted January 26, 2016 r-2 wrote: Polykarbonat innehåller fukt som gör att det vill koka. Jag har inte provat själv men läste någonstans att man ska höja tempen långsamt. Hur långsamt? Ingen aning egentligen men gissar att man vill få ur fukten. Det är enklare med plexiglas (Acrylglas) som är lite mer reptåligt men spricker lättare. Mitt första inlägg här på forumet, förhoppningsvis kommer en byggtråd såsmåningom 🙂 Plasten från Southern verkar fö. väldigt fin på bilderna! Man kanske ska satsa på det? Fortsätt posta med fina närbilder på dina fina prylar Jo det stämmer det där med fukten.....ska testa att värma upp plasten i samma steg som ugnen blir varm . Plasten är riktigt fint gjuten och passformen förvånande bra , såklart att det är loads med riktjobb men gelcoaten är tjock så det finns mkt matriell att arbeta med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted January 26, 2016 Author Share Posted January 26, 2016 Inte lika bra med vä "tröskel låda".....saknas ca 15mm på längden. Tydligen ett vanligt fel som jag sett på andra bilar från samma gjutform ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Nicke wrote: ....vä "tröskel låda"..... Om det är det enda grova felet får det anses helt ok, i.a.f. om man jämför med det som börjar på G och slutar på X 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Been there done that ! Dock var det tvärtom, nederkanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted January 26, 2016 Author Share Posted January 26, 2016 r-2 wrote: Nicke wrote: ....vä "tröskel låda"..... Om det är det enda grova felet får det anses helt ok, i.a.f. om man jämför med det som börjar på G och slutar på X 🙄 Haha -så sant!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted January 27, 2016 Author Share Posted January 27, 2016 Huvlåsmek ! Har moddat huvöppnaren med tryckstång istället för wire Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Nicke wrote: r-2 wrote: Nicke wrote: ....vä "tröskel låda"..... Om det är det enda grova felet får det anses helt ok, i.a.f. om man jämför med det som börjar på G och slutar på X 🙄 Haha -så sant!!! Det märket som börjar på G och slutar på X - borde sålts under namnet "Bag in Gox " projekt för de som inte har höga krav på produkten. Nicke du sliter på med fina lösningar och hög finish som alltid - Hatten av ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted February 10, 2016 Author Share Posted February 10, 2016 Formarna till sidorutor färdiga ! 3 timmars dragning i Engelskthjul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted February 10, 2016 Author Share Posted February 10, 2016 Ljuddämpar insatser från Bad Ass Parts.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Nicke wrote: Formarna till sidorutor färdiga ! 3 timmars dragning i Engelskthjul. Snyggt jobb. Ska du klippa ut och pröva plåten på plats först? Imponerande om du får till det. Det är ju trots allt ett "3D" jobb Lät mina lexan-rutor ta form efter dörren. Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Samuelsson Posted February 11, 2016 Author Share Posted February 11, 2016 Tänkte inte klippa till plåten i förväg , gör rutorna lite för stora och sedan slipa i bandslipen tills dom passar. Funkar kanon med bandslip- grovt papper 60 korn o lågt tryck så att det inte plasten blir varm ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Seriöst!!! Med vänlig hälsning, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 Najs, vore kul med en uppdatering 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts