heralue Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Ja det händer inte mycket i GT40 fabriken dessa heta dagar! Quote
Guest_gt40 Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Härligt Killar Detta är ju riktigt fin verksamhet ni bedriver. Bara att gratulera. 😃 Hälsn Dan Quote
heralue Posted August 4, 2010 Author Posted August 4, 2010 Idag var det dags för att prova vindrutan.... Började göra lite småjusteringar i plasten... Quote
heralue Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 Innerskärmarna bak kommer på plats .... Quote
Starhonk Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Sedärja - välkommen i plast och spacklingsklubben! Mvh Henrik Quote
heralue Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 Tack för det Henrik !! Jag har inte för avsikt att vara medlem i den klubben så länge ..... Quote
Guest_gt40 Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 Redo för måndagen ???? Vad händer då???? Quote
heralue Posted September 6, 2010 Author Posted September 6, 2010 SFRO #1 är numera avklarad ! 😃 Bara resten kvar ...... Quote
Csgt40 Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 Stort grattis 😃 Hoppas en liten rapport kommer med lite mat nyttiga saker mm MVH Christer. Quote
Starhonk Posted September 11, 2010 Posted September 11, 2010 Grattis!!! Berätta gärna lite hur diskussionen gick! Mvh Henrik Quote
Grantinge_gt40 Posted September 11, 2010 Posted September 11, 2010 Bara att gratulera!!! Känner av stressen.....lite grann..... Quote
Dan Andersson Posted September 18, 2010 Posted September 18, 2010 Bra bygg jobbat killar. Bra resultat på kort tid. 😃 Detta sporrar.. Många Grattis till er.. Dan Quote
heralue Posted September 18, 2010 Author Posted September 18, 2010 Sådärja, motor och låda på plats i #2. Quote
heralue Posted September 18, 2010 Author Posted September 18, 2010 Idag har vi krökt lite rör ....... Det gick bra och vi behövde inte kassera så många meter ...... 😆 Quote
heralue Posted September 20, 2010 Author Posted September 20, 2010 Ormboet på min maskin på plats !! Isåka till vintern någon ???? Quote
heralue Posted October 3, 2010 Author Posted October 3, 2010 I helgen har det kröks rör och kapats och svetsats. Rackans vad det är trevligt att TIGa. Quote
hoffman_gt40 Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 det ser skit bra ut,klurig lösning. Imponerande med tempot på byggena med denna takt är det snart dags för banan. Mvh Peter Quote
Hansol Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Håller med föregående talare, mäktigt tempo ni ligger inne med. Mvh Peter Quote
hoffman_gt40 Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Den där ser riktigt smuttig ut,och rejält uppbyggd. Vad kommer den ifrån för bil och årsmodell? Mvh Peter Quote
heralue Posted October 5, 2010 Author Posted October 5, 2010 Toyota Corolla 88-92 Jag får tacka Peter Bailey (BEC) för tipset. Nu håller jag på att jaga vajrar! Quote
Csgt40 Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Ja då var ju saken biff 🙄 Undrar om frun klarar sig om man lägger i 2:an innan man snor spaken från hennes bil 😆 😆 Snyggt jobbat Micke ni ligger uppe med bra fart på bilarna. /Christer Quote
Hansol Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 gt40 wrote: Toyota Corolla 88-92 Jag får tacka Peter Bailey (BEC) för tipset. Nu håller jag på att jaga vajrar! Vad för vajer är det du jagar ? Kanske kan hjälpa till Quote
heralue Posted October 5, 2010 Author Posted October 5, 2010 Någon sorts reglage vajer, stadig och bra. Egentligen 2 st ca 2 meter i längd , slag ca 60-65 mm. Båtvärlden har nog men jag vill gärna att ytterhöljet går skruva i båda ändar. Sedan får vajern gärna ha gängor i båda ändar. Quote
Hansol Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 gt40 wrote: Någon sorts reglage vajer, stadig och bra. Egentligen 2 st ca 2 meter i längd , slag ca 60-65 mm. Båtvärlden har nog men jag vill gärna att ytterhöljet går skruva i båda ändar. Sedan får vajern gärna ha gängor i båda ändar. Kan nog bistå med det mesta utom ytterhölje om det är till någon hjälp Quote
Andreas Engström Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Tycker bestämt jag känner igen den spaken! Quote
heralue Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Visst är det väl så Andreas ? Hur tycker du den funkar ?? Quote
hoffman_gt40 Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Andreas! Kul att höra från dig,det var länge sen. Kan du inte uppdatera oss om vad du sysslar med ,vi är nyfikna. Var förbi dig i somras men fick inte tag i dig. Mvh Peter Quote
Andreas Engström Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Jaha, va synd att jag inte var hemma. Men jag har flyttat ochså. Händer inte så mycket än men jag har skrapat ihop alla prylar som behövs för den nya motorn förutom ventilfjädrar som är beställda i alla fall. Annars har jag gjort i ordning en fiat 127 🙂 och är nu i full färd med att färdigställa en motorcyckel. Men ska om inte allt för länge börja bygga nya motorn, och jag kommer att lägga upp från start till slut på forumet när den byggs. Quote
heralue Posted October 8, 2010 Author Posted October 8, 2010 https://www.midwestcontrol.com/ Här har vi grejor !!! Är det någon mer som skall ha ??? Vad tror ni 1/4" eller eller 3/8" ? Verkar som andra GT40s kör 1/4. Quote
Hansol Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 gt40 wrote: https://www.midwestcontrol.com/ Här har vi grejor !!! Är det någon mer som skall ha ??? Vad tror ni 1/4" eller eller 3/8" ? Verkar som andra GT40s kör 1/4. Såvida du inte tänkt dig att använda vajern som bärande del i bilen så klarar du dig gott och väl med 1/4 dimensionen . Quote
hoffman_gt40 Posted October 9, 2010 Posted October 9, 2010 Tjena! Magnus och jag har köpt något som heter flexballvire grymt bra känsla och 0 spel i viren men dom är doch ganska dyra,eller snarare svindyra jämfört med conventionella virar. Men det kan vara ett tips att titta på innan man bestämer sig. Jag har även pratat med Daniel på Meckmove och det är inga problem med rabatt för alla gt40 byggare det är bara prata med honom och hänvisa till mig så ska man få lite rabatt,säg att man bygger gt40. Man kunde även lägga upp ett gt40 kundnummer men då måste man ha ett registrerat företag och skriva in att allt skickas mot postförskott. Mvh Peter Quote
heralue Posted October 17, 2010 Author Posted October 17, 2010 Inte så aktiv helg, förkylt å feber .... Söndagen gav dock detta resultat ! Quote
heralue Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Corsastången har fått ett moddat Merca nav (med rätt splines) och adapter för Snap-Off. Ratten kommer att bli mer GT40:ish. Konsol för Toytaspaken med fäste för vajrar. Gaskolvar för bakdel. Lätt och smidigt att öppna. Lite lull-lull plåt fixat.... Sådärja, plats för V4 lysen. 😆 Quote
Guest_gt40 Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Det ser fint ut! V4 lysen kör ni,själv kör jag saab 99 är det någon skillnad? Enligt mina efterforskningar har både hella och bosch lagt ner tillverkningen av dessa lysen,har ni några kranar på nya insattser? Mvh Peter Quote
heralue Posted November 1, 2010 Author Posted November 1, 2010 Mina lampor är beggade men ser helt ok ut. Har haft dessa liggandes i 20 år så jag tror nog de hållar ett tag. Annars har väl Hellan någon som heter 1059 med måtten 181 x 122mm Kanske går att fnula till en sådan. Quote
Andreas Engström Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Blir jäkligt fina bilar det där! Skitsnyggt med all hålad plåt! Ett tips kan vara att kolla med tillverkaren Valeo. Det är såna jag köpt genom Bailey. Dock har dem assymetriska lampor, men jag har biltemas konverterings lampa i. Funkar bra. Quote
Dahlhjelm_gt40 Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Grymt snyggt med hålborrat! =) Mvh Eric. Quote
heralue Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 Nu har vi pulat lite med de nedre lyktorna. Svårt att hitta grejor som är ok samt har rätt märkning ! Så här blev det ! Höjdkravet för blinkersen blir dock inte lätt att uppfylla. Quote
hoffman_gt40 Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Vi har besiktigat en del seven bilar dom är så låga som gt40 så sbp brukar vara medgörliga med höjden däremot ska den synas tror det är 15 grader åt motsatt håll då blir det problem med att montera dom i nedre lyckthus. Jag har hållit på med bygget i fem år men inte kommit på än hur jag ska göra blinkers fram, är helt klart klurigt. Sen är det självklart från sbp till sbp hur dom tolkar/tänjer gränser. Mvh Peter Quote
heralue Posted November 15, 2010 Author Posted November 15, 2010 Håller på och klurar med kylrören Trångt mellan sätena Quote
Hogge_gt40 Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 gt40 wrote: Idag har vi krökt lite rör ....... Det gick bra och vi behövde inte kassera så många meter ...... 😆 Tjena Vad bockade ni med? H Quote
heralue Posted November 19, 2010 Author Posted November 19, 2010 Jag skrev inte riktigt sanningen ..... De är köpta från Bailey i Sydafrika och precisionen var super, helt otroligt ! Quote
Dan Andersson Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 Ja de var verkligen fräna. Trodde faktiskt att ni bockat själva. 😃 Hälsn dan Quote
Guest_gt40 Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 gt40 wrote: Jag skrev inte riktigt sanningen ..... De är köpta från Bailey i Sydafrika och precisionen var super, helt otroligt ! Okidoki, hemsida till Bailey? Men dom har bergis inte till Cheva eller? Eller har någon annan hittat till cheva, vet att det finns en variant men det är någon "jänke" grej som är sned.. http://www.schoenfeldheaders.com/180_crossover.htm /H Quote
heralue Posted November 24, 2010 Author Posted November 24, 2010 Bailey - http://www.baileyedwardscars.co.za/ Nu är alla tankarna för soppan provtryckta och de var helt täta !! Tack för hjälpen med svetsningen Zvjezdan !!! 😃 Quote
heralue Posted November 27, 2010 Author Posted November 27, 2010 Såja ! Nu sitter fram och bakdel samt dörrar på gångjärn ! Skönt, då blir den slutgiltiga inpassningen lättare (mindre svår 🙂 ) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.