ulwe Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 Har grejat med en hembyggd tube roller, fick ihop den såpass så man kunde göra ett första test. I Youtubeklippen jag hämtat inspiration från, är detta det första man gör, en ratt för att slippa halvtumshandtaget. Det är dock mer fysiskt än van man ser på youtube, det var svettigt detta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 Tjusigt. Själv så böjde jag röret vd bakskärmen i skruvstycke. Böj, flytta några mm, böj, flytta osv osv 😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulwe Posted May 10, 2018 Author Share Posted May 10, 2018 Planen för denna är bara att få "störtburen" lite längre bort från huvet, så rören följer takformen bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulwe Posted May 13, 2018 Author Share Posted May 13, 2018 Nu med komforttillbehör, ratt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 13, 2018 Share Posted May 13, 2018 Trevlig rullmaskin...du funderade inte att växla ner genom tex 2 kedjehjul för att få bättre kraft?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulwe Posted May 13, 2018 Author Share Posted May 13, 2018 Hmm, det kunde man ju gjort! Hittade i morse hur en dyna skall se ut för fyrkantsrör, skall va en upphöjning i mitten på "drivande hjulet" (insidan av böjen) så att det kollapsar lite inåt. Som jag gjort, expanderar röret på insidan o krymper på utsidan. Så insiderollern hade bredden 20.2 från början, efter ett rör är den nu cirka 21 mm. Det gick tungt! Men det är fortfarande fyrkantigt dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts