LUPUS Posted August 31, 2017 Share Posted August 31, 2017 (edited) Hej , tror frågan varit uppe förut men om man som jag lyckats få sin bil lite lättare än när den reggades ( mest bättre däck, fälg och liknande ) och fortfarande är inom kw/hk så antar att ingen SFRO egentligen är nödvändig ? Är det då bara att åka in och göra ny vägning och regbesiktning ? Frågan är nog mest teoretisk för det kommer nog aldrig hända på grund av tids brist Edited August 31, 2017 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 31, 2017 Share Posted August 31, 2017 När jag reggade om min efter motorbytet så kontrollerades vikt/effektförhållandet igen. Bes.gubben påstod att jag hade tur som klarade nya motorn med 1 kg marginal... Ibland är det bra med tillgång till vågar och vikter 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted August 31, 2017 Share Posted August 31, 2017 varför ska du regga igen ,så många kilo mindre väger den inte så att det gör så mkt på skatten. Med det nya sättet att räkna skatten så är ju effekten det som gör mest. 0ch mindre än 360.- om året går inte att få. (Minimum) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted September 1, 2017 Share Posted September 1, 2017 (edited) Haha jag fattar inte hur de räknar ut skatten på mitt amatörbygge är årsskatten 360kr tjänstevikt 1095kg effekt 150kw. Finns väl ingen anledning att rega om om den blivit lättare. Edited September 1, 2017 by ktm_micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 2, 2017 Author Share Posted September 2, 2017 Jag ligger på ca 900 spänn så inte mycket att krångla med i ditt fall misstänker jag att reg året gör mycket i formeln jag har -2009. 975 kg 135kw ---> 135 G Så mer en tanke övning om någon får för sig att höja co2 skatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts