Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej , tror frågan varit uppe förut men om man som jag lyckats få sin bil lite lättare än när den reggades ( mest bättre däck, fälg  och liknande ) och fortfarande är inom kw/hk så antar att ingen SFRO egentligen är nödvändig ?  

Är det då bara att åka in och göra ny vägning och regbesiktning ?    

Frågan är nog mest teoretisk för det kommer nog aldrig hända på grund av tids brist :wacko:

 

 

Edited by LUPUS
Posted

När jag reggade om min efter motorbytet så kontrollerades vikt/effektförhållandet igen. Bes.gubben påstod att jag hade tur som klarade nya motorn med 1 kg marginal... Ibland är det bra med tillgång till vågar och vikter :23:

  • Like 1
Posted

varför ska du regga igen ,så många kilo mindre väger den inte så att det gör så mkt på skatten.

Med det nya sättet att räkna skatten så är ju effekten det som gör mest.

0ch mindre än 360.- om året går inte att få. (Minimum)

Posted (edited)

Haha jag fattar inte hur de räknar ut skatten på mitt amatörbygge är årsskatten 360kr tjänstevikt 1095kg effekt 150kw. Finns väl ingen anledning att rega om om den blivit lättare. 

Edited by ktm_micke
Posted

Jag ligger på ca 900 spänn  så inte mycket att krångla med 

i ditt fall misstänker jag att reg året gör mycket i formeln 

 

jag har -2009. 975 kg  135kw --->  135 G 

Så mer en tanke övning om någon får för sig att höja co2 skatt 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...