LUPUS Posted August 31, 2017 Posted August 31, 2017 (edited) Hej , tror frågan varit uppe förut men om man som jag lyckats få sin bil lite lättare än när den reggades ( mest bättre däck, fälg och liknande ) och fortfarande är inom kw/hk så antar att ingen SFRO egentligen är nödvändig ? Är det då bara att åka in och göra ny vägning och regbesiktning ? Frågan är nog mest teoretisk för det kommer nog aldrig hända på grund av tids brist Edited August 31, 2017 by LUPUS Quote
Morty Posted August 31, 2017 Posted August 31, 2017 När jag reggade om min efter motorbytet så kontrollerades vikt/effektförhållandet igen. Bes.gubben påstod att jag hade tur som klarade nya motorn med 1 kg marginal... Ibland är det bra med tillgång till vågar och vikter 1 Quote
Jörgen Posted August 31, 2017 Posted August 31, 2017 varför ska du regga igen ,så många kilo mindre väger den inte så att det gör så mkt på skatten. Med det nya sättet att räkna skatten så är ju effekten det som gör mest. 0ch mindre än 360.- om året går inte att få. (Minimum) Quote
ktm_micke Posted September 1, 2017 Posted September 1, 2017 (edited) Haha jag fattar inte hur de räknar ut skatten på mitt amatörbygge är årsskatten 360kr tjänstevikt 1095kg effekt 150kw. Finns väl ingen anledning att rega om om den blivit lättare. Edited September 1, 2017 by ktm_micke Quote
LUPUS Posted September 2, 2017 Author Posted September 2, 2017 Jag ligger på ca 900 spänn så inte mycket att krångla med i ditt fall misstänker jag att reg året gör mycket i formeln jag har -2009. 975 kg 135kw ---> 135 G Så mer en tanke övning om någon får för sig att höja co2 skatt Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.