janke5 Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Nån som har b230fk i sin 7:a ?Intyg från bromsbänk?Satt ej turbo på b234. Skickat från min Z Pro via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Jag har en B230FK i min bil och det hade räckt med ett utdrag från en manual med infon för att få bilen godkänd med motorn, men den är byggd med den motorn från början. Motorn är ju bara på 99kW i pappren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janke5 Posted August 15, 2017 Author Share Posted August 15, 2017 Jag har regbeviset kvar på nya motorn men det går väl inte på vanlig besiktning att säga till att motorn är bytt.bilen godkänd för 160 hk med gamla motorn.nån registrering måste kanske till?Skickat från min Z Pro via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 17, 2017 Share Posted August 17, 2017 Det krävs alltid registreringsbesiktning om man byter motor (till en annan typ). Besiktningsorganet avgör vad som krävs, ofta vill man ha intyg från SFRO på att bytet är OK. I detta fall kanske effekten blir ungefär samma men vridmomentet ökar troligen. Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janke5 Posted August 17, 2017 Author Share Posted August 17, 2017 Känns som motor är av samma typ men turbo tillkommerSkickat från min Z Pro via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts