Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det är inte siffran i ringen med "E" som säger något om typ, utan du ska leta ensamma siffror/tecken på glaset.

Jag anar "1A" på den där (under "sexkanten" i mitten) vilket i så fall anger att den är e-märkt som blinkers fram. Skillnaden mellan 1, 1a och 1b är hur nära de får sitta annan belysning;

Category 1: For use at a distance not less than 40 mm from the dipped-beam headlamp and/or the front fog lamp;

Category 1a: For use at a distance greater than 20 mm but less than 40 mm from the dipped-beam headlamp and/or the front fog lamp;

Category 1b: For use at a distance less than or equal to 20 mm from the dippedbeam headlamp and/or the front fog lamp.

Gustaf

Posted

har för mig att siffran i ring med bokstav betyder vilket land just den produkten är typad i, rätta mig om jag har fel Gustaf.

Posted
4 timmar sedan, Jörgen sade:

har för mig att siffran i ring med bokstav betyder vilket land just den produkten är typad i, rätta mig om jag har fel Gustaf.

Det kan man säga, eller i alla fall vilket land som utfärdat typgodkännandet (det är ju giltigt i alla länder som accepterar E-märkning enligt UNECE-reglementena).

Gustaf