Jump to content

1/2-tums skruv


BeLo

Recommended Posts

Vi kommer att behöva ett antal 1/2" skruv till stötdämpare, men har svårt att hitta en lämplig källa. Lokala industri-grossisten :whip: vill ha nästan 50 kr/st, vilket inte riktigt känns Locost.

Någon som har lyckats bättre?

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer att behöva ett antal 1/2" skruv till stötdämpare, men har svårt att hitta en lämplig källa. Lokala industri-grossisten  :whip:  vill ha nästan 50 kr/st, vilket inte riktigt känns Locost.

Någon som har lyckats bättre?

/Bengt

Vi hade samma problem. Lyckades lösa det så sent som i går. Köpte av en verkstad i Filipstad, Edman&Sjöberg. Fick betala 150:- för 4 bult med låsmutter.

Det är f-n att man ska behöva lägga ner så mycket tid på att spåra upp styckvis med små delar (typ bult och muttrar). Tid som man annars vill lägga ner i garaget. Men det kanske är en del av hela äventyret,"att bygga locost". Det är väl bara att bita ihop och gå vidare. :whip:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Vi beställer en hel del fästelement från mattssons här på jobbet. SÅ jag fick mina bultar där ifrån. Behövde 8st men fick en hel låda  :D Freebe  :D

Då vet man vem man ska vända sig till om det kniper :thumbup: ;)

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Halvt OT men jag snyltar lite på din tråd... :icon_oops:

Behövde nya bultar till att så att ja kan hänga upp min Hondamotor i motorstativet då orginal var för korta.. ( eller distanserna i stativet för långa, hur man nu vill se det... )

efter att ha kollat hos Q-parts och väntat i 3 veckor (fanns inte i lager) så kom dom igår...

det uppskattade priset (av Q-parts ) på ca: 20-25 kr/st stämde visst inte så bra.... 212 kr/st !!!!!!!

kort sagt 848 kr för 4 st bultar :icon_angry: inte vidare locost... :(

men efter ett tipps från en polare åkte ja till en firma i partille idag (Regale031-44 70 80) där jag fick dom på 5 minuter och till en kostnad av 100:- :)

så till regale vill jag sända ett :wub:

Link to comment
Share on other sites

Halvt OT men jag snyltar lite på din tråd...  :icon_oops:

Behövde nya bultar till att så att ja kan hänga upp min Hondamotor i motorstativet då orginal var för korta..  ( eller distanserna i stativet för långa, hur man nu vill se det... )

efter att ha kollat hos Q-parts och väntat i 3 veckor (fanns inte i lager) så kom dom igår...

det uppskattade priset (av Q-parts ) på ca: 20-25 kr/st stämde visst inte så bra.... 212 kr/st !!!!!!!

kort sagt 848 kr för 4 st bultar    :icon_angry:    inte vidare locost...  :(

men efter ett tipps från en polare åkte ja till en firma i partille idag (Regale031-44 70 80) där jag fick dom på 5 minuter och till en kostnad av 100:- :)

så till regale vill jag sända ett  :wub:

Jag undrar var går gränsen, då man kan stämma för ocker. :icon_leadercap: :icon_angry: Det här kan väl ändå inte vara ett realistiskt pris. :icon_angry:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

fick sammtal idag från dom igen.. dom hade tydligen tagit fel så priset var 75 Kr/st....

men 75 kr/st e fortfarande dj*vligt mycket dyrare än 25 kr/st

Q-parts 300 Kr :icon_angry:

Regale 100 Kr :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...