Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi kommer att behöva ett antal 1/2" skruv till stötdämpare, men har svårt att hitta en lämplig källa. Lokala industri-grossisten :whip: vill ha nästan 50 kr/st, vilket inte riktigt känns Locost.

Någon som har lyckats bättre?

/Bengt

Posted
Vi kommer att behöva ett antal 1/2" skruv till stötdämpare, men har svårt att hitta en lämplig källa. Lokala industri-grossisten  :whip:  vill ha nästan 50 kr/st, vilket inte riktigt känns Locost.

Någon som har lyckats bättre?

/Bengt

Vi hade samma problem. Lyckades lösa det så sent som i går. Köpte av en verkstad i Filipstad, Edman&Sjöberg. Fick betala 150:- för 4 bult med låsmutter.

Det är f-n att man ska behöva lägga ner så mycket tid på att spåra upp styckvis med små delar (typ bult och muttrar). Tid som man annars vill lägga ner i garaget. Men det kanske är en del av hela äventyret,"att bygga locost". Det är väl bara att bita ihop och gå vidare. :whip:

Eddy

Posted

Vi beställer en hel del fästelement från mattssons här på jobbet. SÅ jag fick mina bultar där ifrån. Behövde 8st men fick en hel låda :D Freebe :D

Posted
Vi beställer en hel del fästelement från mattssons här på jobbet. SÅ jag fick mina bultar där ifrån. Behövde 8st men fick en hel låda  :D Freebe  :D

Då vet man vem man ska vända sig till om det kniper :thumbup: ;)

Eddy

Posted
Jag har ett gäng 1/2", hur många behöver du?

Tack för snabbt svar! Du har PM!!

Bengt

Posted

Halvt OT men jag snyltar lite på din tråd... :icon_oops:

Behövde nya bultar till att så att ja kan hänga upp min Hondamotor i motorstativet då orginal var för korta.. ( eller distanserna i stativet för långa, hur man nu vill se det... )

efter att ha kollat hos Q-parts och väntat i 3 veckor (fanns inte i lager) så kom dom igår...

det uppskattade priset (av Q-parts ) på ca: 20-25 kr/st stämde visst inte så bra.... 212 kr/st !!!!!!!

kort sagt 848 kr för 4 st bultar :icon_angry: inte vidare locost... :(

men efter ett tipps från en polare åkte ja till en firma i partille idag (Regale031-44 70 80) där jag fick dom på 5 minuter och till en kostnad av 100:- :)

så till regale vill jag sända ett :wub:

Posted
Halvt OT men jag snyltar lite på din tråd...  :icon_oops:

Behövde nya bultar till att så att ja kan hänga upp min Hondamotor i motorstativet då orginal var för korta..  ( eller distanserna i stativet för långa, hur man nu vill se det... )

efter att ha kollat hos Q-parts och väntat i 3 veckor (fanns inte i lager) så kom dom igår...

det uppskattade priset (av Q-parts ) på ca: 20-25 kr/st stämde visst inte så bra.... 212 kr/st !!!!!!!

kort sagt 848 kr för 4 st bultar    :icon_angry:    inte vidare locost...  :(

men efter ett tipps från en polare åkte ja till en firma i partille idag (Regale031-44 70 80) där jag fick dom på 5 minuter och till en kostnad av 100:- :)

så till regale vill jag sända ett  :wub:

Jag undrar var går gränsen, då man kan stämma för ocker. :icon_leadercap: :icon_angry: Det här kan väl ändå inte vara ett realistiskt pris. :icon_angry:

Eddy

Posted

fick sammtal idag från dom igen.. dom hade tydligen tagit fel så priset var 75 Kr/st....

men 75 kr/st e fortfarande dj*vligt mycket dyrare än 25 kr/st

Q-parts 300 Kr :icon_angry:

Regale 100 Kr :wub: