Jump to content

Westfield Zetec Turbo TILL SALU


HX40

Recommended Posts

3 timmar sedan, DomiSeven sade:

Ja så är det ju, det är Westfields design.

En kopia på westfield, eller inspiration av ditt fäste, jag är iaf tacksam för dom tips och synpunkter man får av dig och andra på detta forum!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har monterat fästet med dubbelhäftande tejp. Tror jag är nöjd med placering. Nu skall jag bara lyckas göra ett likadant till :)

Jag får ev justera höjden ned distanser, iaf för besiktningen så siktvinklar stämmer!

 

F6E156DA-7E2A-4941-A98E-599950C81B45.thumb.jpeg.4a14e9390988021a87202e21365ebc6f.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har äntligen fått klart fästen till lyktorna. Har monterat på ena sidan och tillverkar en förstärkning på insidan. Nu ska jag göra förstärkning till andra sidan, sen kan jag montera där också! Nästa steg är väl att börja fundera över bågen, det är nog det sista som ska tillverkas tror jag. 

img-1961.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det är inte så mycket kvar nu. Har klart ursprungskontrollen, ska boka tid för Buller och SFRO2. Ska göra klart bågen också, väntar på att få hjälp att bocka rör.

 

img-2220.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

SFRO 2 avklarad, inga bekymmer! Däremot gick det inte lika bra med bullerprovet. Ca 1.5db för högt. Den stora boven var svepet på tvåans växel! Ska fundera lite hur jag ska attackera det problemet! Däremot så var nog ändå vägningen positivt, 617 kg utan förare får nog anses rätt ok för en turbomotor med all kringutrustning det medför! Skulle säkert gå banta till under 600kg med lite vilja!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, HX40 sade:

SFRO 2 avklarad, inga bekymmer! Däremot gick det inte lika bra med bullerprovet. Ca 1.5db för högt. Den stora boven var svepet på tvåans växel! Ska fundera lite hur jag ska attackera det problemet! Däremot så var nog ändå vägningen positivt, 617 kg utan förare får nog anses rätt ok för en turbomotor med all kringutrustning det medför! Skulle säkert gå banta till under 600kg med lite vilja!

Grattis! 

Konstigt m bullerprovet, känns som turbobilar sällan har problem med det....

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Frena sade:

Grattis! 

Konstigt m bullerprovet, känns som turbobilar sällan har problem med det....

Det är en rätt liten ljuddämpare och en väldigt liten turbo dom spolar väldigt snabbt. Det resulterar att i framförallt svepet på tvåans växel då hinner den börja ge mycket ladd och öka i varv ( och därmed ljud) väldigt mycket på dom 15m ljudet mäts.

insåg dock sen att bilen var fullt påställd , ca 245 whp vid bullermätningen. Ska ställa ner till grundtryck och mäta lite själv. Kanske att det gör skillnad med lite tur!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2018-06-05 at 10:45, Frena sade:

Var köpte du stolarna?

Om jag inte minns fel var det från Kitcardirect. Prisvärda men inte bästa finish kanske. Ska kika runt om andra så småningom.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack 

det bästa av allt är att när jag kikar i transportstyrelsens register nu så finns det en kod som är bra 🙂

 

T12BF   😎

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, HX40 sade:

Tack 

det bästa av allt är att när jag kikar i transportstyrelsens register nu så finns det en kod som är bra 🙂

 

T12BF   😎

Om din bil(Westfield), med turbo dessutom, blir godkänd som T12BF så borde ju samtliga här bli det? 

Jag missunnar dig inte det, det är bara jag som tänker högt.

Link to comment
Share on other sites

Grattis igen! :tongue: Jo nu väntar jag på att dina skyltar kommer och att regnet försvinner så man får provåka lite!:biggrin:

Edited by RSr
Link to comment
Share on other sites

42 minuter sedan, RSr sade:

Grattis igen! :tongue: Jo nu väntar jag på att dina skyltar kommer och att regnet försvinner så man får provåka lite!:biggrin:

Det kanske är vad som behövs för att du ska få upp ångan igen 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, vedde sade:

Vart kommer ljuddämparen från?
/Vedde

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Den ljuddämpare som sitter på nu för besiktningen är en Apple ljuddämpare, jag köpte den från Hansen racing via Mekonomen. 

Den rostfria ljuddämparen som jag kommer att köra med kommer från Raka Rör.

Link to comment
Share on other sites

On 2018-06-25 at 16:16, vedde sade:

Har du bild på RF dämparen som du kommer kör med?

 

letar snygg bra dämpare nämligen.

 

/Vedde

Finns längre bak i tråden 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...