Nosliwe Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 Undrar om någon vet om det går att få ner en 2.8L V6 ifrån Audi i en Mcsorley442 ram? Har letat runt i flera veckor, men hittar ingen med just den setupen och måtten jag har fått tag på är när en håller en tumstock över motorn och tar kort :banghead: Så dom går inte riktigt att lita på. Ser lite trångt ut om jag går efter dom i caden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 Naturligtvis går det - det finns ju redan V8 i dessa ramar. Audi-motor låter bra men vilken låda har du tänkt använda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nosliwe Posted August 6, 2016 Author Share Posted August 6, 2016 Ja det är ju det som är frågan. Jag är helt ny på den här fronten och planerar för ett bygge i vinter. Bara pysslat med ombyggt fordon förut. Men borde det inte gå att ta en v6 komplett med quattrolåda, plugga drivaxlarna i fram och pussla ihop kardan mot 740 bakaxel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 Här är en länk till ett annat forum http://www.locostusa.com/forums/- här finns större motorer och byggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nosliwe Posted August 6, 2016 Author Share Posted August 6, 2016 Ritade om chassit till ett 442E nu och det var som dag och natt i motorutrymmet :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts