Jump to content

Lite nya bilder


Micael

Recommended Posts

Hej

Jag vet inte om jag sett dina bilder förut, men lite mer radie på plåten i främre bärarmarna där stötdämparna sitter kanske hade varit bra. Radie mot rören alltså - svårt att beskriva.

Nu kan det funka alldeles utmärkt ändå, men... ;-)

Trevligt med Zetec förstås.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om jag sett dina bilder förut, men lite mer radie på plåten i främre bärarmarna där stötdämparna sitter kanske hade varit bra. Radie mot rören alltså - svårt att beskriva.

Ser ut att vara en MK Indy Micael bygger och där ser (tyvärr) bärarmarna ut så... Tror att Jontes ser likadana ut.

EDIT

Glömde säga att det ser mycket trevligt ut! :D

Edited by Friberg
Link to comment
Share on other sites

Nix, det är inte en Indy, men det är en MK fast en Locost dito.

Har faktiskt inte tänkt så mycket på bärarmarna. Dom är MK-standard, finns på bild i boken, sidan 172.

Jag är inte oroad det minsta för bärarmarna. Det har byggts ett antal Locost med samma design.

Blir nog svårt att hinna till Tullinge, så jag åker gärna med en tur till i dalan, Zaphod :D

Link to comment
Share on other sites

Gillar att du rätat till de som jag inte gillar i mitt pedalställ, alltså stående gaspedal. Det finns inte plats för bromsvågen riktigt då, så hängande gaspedal är betydligt bättre.

Kan tänka mig att jag sätter både såg och svets i mitt chassi i vinter för att lösa just det problemet...

Link to comment
Share on other sites

Jag mer eller mindre kopierade Sturat Tylors pedalställ till en början. Men vartefter så gjorde jag ändringar men den hängade gaspedlalen fick vara kvar. :D

Link to comment
Share on other sites

Ytterligare nya bilder... Nu på det nya insuget.

Jag har inte hunnit krympa bilderna än, så att dom är rätt stora, alltså inget för modemaren.

Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut, om du tar ledigt från jobbet och försakar dina nära och kära tror jag att det blir en provkörning på tullinge. :whistling:

Om inte kan jag erbjuda en körning i min bil :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Man tackar, en provkörning tackar man aldrig nej till. :D

Jag tror inte att jag kan försaka mina nära och kära mer än vad jag gör.

Ungarna undrar vad det är för ett skitigt monster som verkar bo i garaget. Jag hävdar att det är svärmor, men det går dom inte på, dom listiga rackarna. :blink:

Tror dock att det blir tungt att få den startklar till tullinge.

Men herr Lozec borde kunna få fart på sin. Bara han får tillbaka sin startmotor. :D

Link to comment
Share on other sites

Ungarna undrar vad det är för ett skitigt monster som verkar bo i garaget. Jag hävdar att det är svärmor, men det går dom inte på, dom listiga rackarna.  :blink:

haha, passar in i "humor inlägget" :D

Fan va kul vi ska ha på tullinge sen, dock så har jag inte fått tag på rätt låda till bilen så jag kommer inte så långt med den... (visserligen finns det ett X antal andra saker som ska vara gjorda innan lådan ska i ;) )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Räknat har jag gjort men jag har bara kapat på måfå :D

Jag tänkte att allt är bättre än orginalet så det får bli senare vilken längdom egentligen skall ha. Det är ju beroende på varvtal och så.

Det är inte Simons rör jag har utan det är Walker. Det var det dom hade hos den lokala bildelsnasaren.

Link to comment
Share on other sites

>>Kallerman

Räknat har jag gjort men jag har bara kapat på måfå  :D

Jag tänkte att allt är bättre än orginalet så det får bli senare vilken längdom egentligen skall ha. Det är ju beroende på varvtal och så.

Det verkar som han vet och prioriterat bort... ;)

Link to comment
Share on other sites

>>Kallerman
Räknat har jag gjort men jag har bara kapat på måfå  :D

Jag tänkte att allt är bättre än orginalet så det får bli senare vilken längdom egentligen skall ha. Det är ju beroende på varvtal och så.

Det verkar som han vet och prioriterat bort... ;)

Helt rätt! Jag sket i det

Men sen är det inte hela sanningen att alla primärrör alltid skall vara lika långa. Det beror helt på vilken karaktär motorn skall ha, etc.

Nu har jag inte brytt mig om det heller, men ändå :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...