Micael Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 La upp lite nya bilder idag. Tanken och generatorn är klar och jag har börjat på insuget och plenumkammaren. Bilder Quote
therealpinto Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Hej Jag vet inte om jag sett dina bilder förut, men lite mer radie på plåten i främre bärarmarna där stötdämparna sitter kanske hade varit bra. Radie mot rören alltså - svårt att beskriva. Nu kan det funka alldeles utmärkt ändå, men... ;-) Trevligt med Zetec förstås. /Gustaf Quote
Jocke E Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Ser bra ut. Jobbar du på så hinner du traila ut till Tullinge den 26:e sept ;) Om inte får du åka med mig igen. Annars så syns vi väl till sommaren 2005? Quote
Sonett7 Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 (edited) Jag vet inte om jag sett dina bilder förut, men lite mer radie på plåten i främre bärarmarna där stötdämparna sitter kanske hade varit bra. Radie mot rören alltså - svårt att beskriva. Ser ut att vara en MK Indy Micael bygger och där ser (tyvärr) bärarmarna ut så... Tror att Jontes ser likadana ut. EDIT Glömde säga att det ser mycket trevligt ut! :D Edited August 25, 2004 by Friberg Quote
Jonte Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Ser bra ut...snart så :D Friberg Den liknar inte min ram på flera ställen. Om det är en Indy-ram så måste den vara av äldre modell Quote
Micael Posted August 25, 2004 Author Posted August 25, 2004 Nix, det är inte en Indy, men det är en MK fast en Locost dito. Har faktiskt inte tänkt så mycket på bärarmarna. Dom är MK-standard, finns på bild i boken, sidan 172. Jag är inte oroad det minsta för bärarmarna. Det har byggts ett antal Locost med samma design. Blir nog svårt att hinna till Tullinge, så jag åker gärna med en tur till i dalan, Zaphod :D Quote
heralue Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Jag gillar stående pedaler med bromsvåg, helt rätt :thumbup: /micke Quote
Kallerman Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 Gillar att du rätat till de som jag inte gillar i mitt pedalställ, alltså stående gaspedal. Det finns inte plats för bromsvågen riktigt då, så hängande gaspedal är betydligt bättre. Kan tänka mig att jag sätter både såg och svets i mitt chassi i vinter för att lösa just det problemet... Quote
Micael Posted August 26, 2004 Author Posted August 26, 2004 Jag mer eller mindre kopierade Sturat Tylors pedalställ till en början. Men vartefter så gjorde jag ändringar men den hängade gaspedlalen fick vara kvar. :D Quote
Micael Posted August 30, 2004 Author Posted August 30, 2004 Ytterligare nya bilder... Nu på det nya insuget. Jag har inte hunnit krympa bilderna än, så att dom är rätt stora, alltså inget för modemaren. Quote
Daffe Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 Ser bra ut, om du tar ledigt från jobbet och försakar dina nära och kära tror jag att det blir en provkörning på tullinge. :whistling: Om inte kan jag erbjuda en körning i min bil :thumbup: Quote
Micael Posted September 1, 2004 Author Posted September 1, 2004 Man tackar, en provkörning tackar man aldrig nej till. :D Jag tror inte att jag kan försaka mina nära och kära mer än vad jag gör. Ungarna undrar vad det är för ett skitigt monster som verkar bo i garaget. Jag hävdar att det är svärmor, men det går dom inte på, dom listiga rackarna. :blink: Tror dock att det blir tungt att få den startklar till tullinge. Men herr Lozec borde kunna få fart på sin. Bara han får tillbaka sin startmotor. :D Quote
Sonett7 Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 Ungarna undrar vad det är för ett skitigt monster som verkar bo i garaget. Jag hävdar att det är svärmor, men det går dom inte på, dom listiga rackarna. :blink: Ha ha ha!!! :lol: Quote
Henrik Nilsson Posted September 3, 2004 Posted September 3, 2004 Ungarna undrar vad det är för ett skitigt monster som verkar bo i garaget. Jag hävdar att det är svärmor, men det går dom inte på, dom listiga rackarna. :blink: haha, passar in i "humor inlägget" :D Fan va kul vi ska ha på tullinge sen, dock så har jag inte fått tag på rätt låda till bilen så jag kommer inte så långt med den... (visserligen finns det ett X antal andra saker som ska vara gjorda innan lådan ska i ;) ) Quote
Micael Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 Nu har jag lat upp några nya bilder från gårdagens arbete. Mitt hemmsnickrade grenrör börjar bli klart. Här Quote
Sonett7 Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Ser snyggt ut! Hur mycket motorrörelse har du räknat med innan rören slår i ramen - ser lite tight ut om det bara är de trälisterna man ser på ena bilden... :( Quote
Micael Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 Det kanske inte syns på bilderna men det är 30 mm mellan rören och ramen. Det borde räcka annars får jag skaffa hårdare motorfästen :D Quote
svante Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 Har du räknat på längderna på rören eller bara petat dit dom... Jag har samma visioner som du men inte hunnit verkställa dom än. Ser ut som simmons 2" rör stämmer det? Quote
Micael Posted October 14, 2004 Author Posted October 14, 2004 Räknat har jag gjort men jag har bara kapat på måfå :D Jag tänkte att allt är bättre än orginalet så det får bli senare vilken längdom egentligen skall ha. Det är ju beroende på varvtal och så. Det är inte Simons rör jag har utan det är Walker. Det var det dom hade hos den lokala bildelsnasaren. Quote
svante Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 2" eller mindre, simons har ju bara 2" och större... Är det mekonomen som har Walker? Quote
Micael Posted October 14, 2004 Author Posted October 14, 2004 Nepp Primärrören är 1 3/4" köpta hos Stolpes Bil och Maskin i Vallentuna Sen är sista biten 2.5" Quote
Kallerman Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 Hm...inte för att vara taskig...men egentligen ska sekundärrören vara lika långa... :icon_oops: det kanske du vet och prioriterade bort det? Quote
Sonett7 Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 >>Kallerman Räknat har jag gjort men jag har bara kapat på måfå :D Jag tänkte att allt är bättre än orginalet så det får bli senare vilken längdom egentligen skall ha. Det är ju beroende på varvtal och så. Det verkar som han vet och prioriterat bort... ;) Quote
Micael Posted October 14, 2004 Author Posted October 14, 2004 >>KallermanRäknat har jag gjort men jag har bara kapat på måfå :D Jag tänkte att allt är bättre än orginalet så det får bli senare vilken längdom egentligen skall ha. Det är ju beroende på varvtal och så. Det verkar som han vet och prioriterat bort... ;) Helt rätt! Jag sket i det Men sen är det inte hela sanningen att alla primärrör alltid skall vara lika långa. Det beror helt på vilken karaktär motorn skall ha, etc. Nu har jag inte brytt mig om det heller, men ändå :D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.