rollexe Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Fick en glad överraskning idag när någon borrat i bensintanken och tagit bensinen i min saab 93 -08. De har borrat ett hål på 19mm i plasttanken, jag skruvade i en rörkoppling för att täta hålet så att jag kunde köra hem. Är det någon som har ett förslag på hur man kan att laga en plasttank enkelt eller är det bara att ringa försäkringsbolaget och ta det på försäkringen. Hålet är lätt att nå bara det finns em metod att laga med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted August 25, 2015 Author Share Posted August 25, 2015 Här en bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Svin :( Samma sak hände min kollega. Också en saab 9-3, men en -01. Ändå var det värt att ta det på försäkringen för honom. Bilen var etanolkonverterad, så jag hoppas tjuvarna blev besvikna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 oftast så går inte det att limma en modern tank så ta det på försäkringen, det är det bästa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 Ok, blir att ta det på försäkringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Vad kan en tank kosta på skroten? det kanske är billigare att byta själv än att trassla med försäkringsbolaget. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted August 27, 2015 Author Share Posted August 27, 2015 Det blir dyrare att laga själv, bara tanken skulle kosta 2500kr och uppåt på bildelsbasen. Har lämnat in bilen för lagning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts