Jump to content

Recommended Posts

Posted

Efter misären med tankbygget har jag bestämt mig för att bygga om insprutet på min Zetec. :D

Orginalsprutet är alldeles för högt så jag planerar att bygga ett helt eget men samtidigt försöka använda orginal ECU:n och givare.

Jag har nog löst allt, men tomgångsventilen kan bli lite strulig att få dit.

Har egentligen aldrig förstått vad den gör. Men jag misstänker att den sköter tomgången :D

Kan man strunta i den och öppna trotteln lite istället?

Posted

Hej

Kan och kan ;-)

Med originalsprut bör du behålla ventilen, den håller tomgången stadig och fin och hjälper till vid kallstart. Om den är svår att få dit på insuget, kan du kanske göra en adapter så att du fäster en slang före spjället och en efter, och sedan kan du montera ventilen där den får plats. Du får förstås göra en adapterplatta till ventilen för att få den "slangmonterad" men det brukar gå bra.

Gustaf

Posted

Tackar för svaret,

Låg faktiskt och funderade på nåt liknande i natt :D

Tomgångsventilen har en ingång och två utgångar. Tror du man behöver använda båda utgångarna?

Posted

Hej

Mja, det beror på hur de är kopplade original - men jag skulle använda båda för att få rätt flöde.

Gustaf

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...